Intussen een bescheiden 31.900 km in 38 maanden. Tot zonet geen enkel probleem gehad en héél tevreden klant. Enkele keren die zij-beschermingsstrips op de deuren verloren maar dit is het zowat... Enkele weken terug had ik echter een probleem met de start/stop functie. De auto startte moeilijk op en dit zou komen doordat de wagen af en toe enkele dagen stil blijft staan. Er moest een join worden vervangen in de DSG versnellingsbak. Op zich geen duur stuk dus - alleen 5 uur werk! ik heb nog geen factuur ontvangen maar er was nog iets anders te vervangen. Enkele dagen gereden en nu plots problemen met de batterij - wagen start moeilijk op maar meldt 'batterij opladen tijdens rijden' - tot de dag erop de wagen die niet meer opstart met een resem aan probleem-icoontjes op de display. Ik kan zelf de wagen niet meer afsluiten op de oprit. Terug naar garage, na een Touring-interventie en in de garage een nieuwe batterij. Nu heb ik echter het volgend probleem.Wanneer ik op de rempedaal druk met de auto in de standen drive en reverse stopt deze inderdaad MAAR start nu terug op na enkele seconden - dus rijdt dan achteruit of vooruit. Wat je vroeger enkel deed wanneer je terug het gaspedaal indrukte. Dus ook in file kan je niet meer op een ontspannen manier wachten tot wanneer deze zich terug in gang zet zodat ik terugkeer naar het systeem met de handrem van vroeger of de voet op de rem dien te houden. De technieker vertelt mij dat dit normaal is omdat de batterij zich terug oplaadt bij een nieuwe batterij? Alleen was dit zo niet bij aankoop en ik vind dit heel vreemd. Dus volgens die man herstelt zich dat na enige tijd - als de batterij wat gebruikt wordt dus? Nu vraag ik me toch af of dit klopt.
Ook vind ik persoonlijk dat een join niets te maken heeft met persoonlijke rijstijl en dus ook vroeg moet worden vervangen - ik deed vroeger 36.000 km in een jaar dus wil dat zeggen dat ik na een jaar dezelfde 'breuk' heb.
Graag geweten of dezelfde problemen zich reeds voordeden bij eigenaars.
Ook vind ik persoonlijk dat een join niets te maken heeft met persoonlijke rijstijl en dus ook vroeg moet worden vervangen - ik deed vroeger 36.000 km in een jaar dus wil dat zeggen dat ik na een jaar dezelfde 'breuk' heb.
Graag geweten of dezelfde problemen zich reeds voordeden bij eigenaars.