Hallo forumleden,
Pas nieuw hier op het forum,
ik ben Kevin van diepenbeek en ben 39j en al heel mijn leven vag liefhebber
Heb een skoda fabia rs 1.4 Tsi 180pk Cave motorcode aangekocht in Duitsland bj 2013 met nu juist 90000km waarmee ik een probleem mee heb ☹️
Grootste probleem wat ik heb met de auto is als ik kickdown volgas rij met de auto dat hij in veiligheid springt in plaats van op te schakelen rond 6500tr/min
Uitlezen bij vagcom cilinderoverslag cilinder 3
Gekke hiervan is als ik half gas geven of zelfs 90% gas geef rijd en schakelt de auto wel perfect zonder uitval of foutcodes aan te geven,
dus denkelijk en hopend op geen mechatronic probleem
Nu heb ik zelf al redelijk wat onderdelen vervangen maar probleem blijft zich voordoen
Reeds vervangen
Bobines
Bougies
Olie en oliefilter,luchtfilter,benzinefilter
Dsg olie en mechatronic olie
Krukassensor
Mapsensor
Divertervalve
Potje injector cleaner
Software laten nakijken en terug originele software in gezet want was blijkbaar gemapt
Waardes zijn goed van de injectors via vagcom
Ik zag bij nakijken van de auto dat er een nieuwe elring dichting is gemonteerd wat wijst dat de distributieketting wss al vervangen is geweest maar mss nokkenas(sen) niet goed op punt gezet?
Geen ratel of geluid van de ketting hoorbaar.
N75 klep is ook reeds vervangen door vorige eigenaar heb ik gezien.
Auto start verder goed,draait mooi,dampt niet aan de uitlaat.
Ook probleem wat ik pas ontdekt heb is dat als ik de pijlstok uitneem als de motor draait dat die daar redelijk even lucht zuigt wat duidt op onderdruk?
Probleem met de carterventilatie
Pcv klep afgenomen van de kleppendeksel en dan maakt hij geen onderdruk,nieuwe pcv klep gezet maar onderdruk blijft.
Kan een slecht werkende of kapotte control valve air intake ook die symptomen veroorzaken?
Onderdeel nr van de valve wat ik bedoel 03c 103 175 K
Hoop hier bij met de uitleg wat ik geef dat het probleem wat duidelijk is wat ik bedoel en mss dat iemand een oplossing heeft wat ik nog kan proberen of testen of vernieuwen.
Ga in het weekend ook eens een compressietest laten doen dat we dat ook kunnen uitsluiten maar daar gaat het probleem niet liggen hopelijk omdat hij op 90% gasgeven wel perfect rijd en schakelt
Pas nieuw hier op het forum,
ik ben Kevin van diepenbeek en ben 39j en al heel mijn leven vag liefhebber
Heb een skoda fabia rs 1.4 Tsi 180pk Cave motorcode aangekocht in Duitsland bj 2013 met nu juist 90000km waarmee ik een probleem mee heb ☹️
Grootste probleem wat ik heb met de auto is als ik kickdown volgas rij met de auto dat hij in veiligheid springt in plaats van op te schakelen rond 6500tr/min
Uitlezen bij vagcom cilinderoverslag cilinder 3
Gekke hiervan is als ik half gas geven of zelfs 90% gas geef rijd en schakelt de auto wel perfect zonder uitval of foutcodes aan te geven,
dus denkelijk en hopend op geen mechatronic probleem
Nu heb ik zelf al redelijk wat onderdelen vervangen maar probleem blijft zich voordoen
Reeds vervangen
Bobines
Bougies
Olie en oliefilter,luchtfilter,benzinefilter
Dsg olie en mechatronic olie
Krukassensor
Mapsensor
Divertervalve
Potje injector cleaner
Software laten nakijken en terug originele software in gezet want was blijkbaar gemapt
Waardes zijn goed van de injectors via vagcom
Ik zag bij nakijken van de auto dat er een nieuwe elring dichting is gemonteerd wat wijst dat de distributieketting wss al vervangen is geweest maar mss nokkenas(sen) niet goed op punt gezet?
Geen ratel of geluid van de ketting hoorbaar.
N75 klep is ook reeds vervangen door vorige eigenaar heb ik gezien.
Auto start verder goed,draait mooi,dampt niet aan de uitlaat.
Ook probleem wat ik pas ontdekt heb is dat als ik de pijlstok uitneem als de motor draait dat die daar redelijk even lucht zuigt wat duidt op onderdruk?
Probleem met de carterventilatie
Pcv klep afgenomen van de kleppendeksel en dan maakt hij geen onderdruk,nieuwe pcv klep gezet maar onderdruk blijft.
Kan een slecht werkende of kapotte control valve air intake ook die symptomen veroorzaken?
Onderdeel nr van de valve wat ik bedoel 03c 103 175 K
Hoop hier bij met de uitleg wat ik geef dat het probleem wat duidelijk is wat ik bedoel en mss dat iemand een oplossing heeft wat ik nog kan proberen of testen of vernieuwen.
Ga in het weekend ook eens een compressietest laten doen dat we dat ook kunnen uitsluiten maar daar gaat het probleem niet liggen hopelijk omdat hij op 90% gasgeven wel perfect rijd en schakelt