Probleem koppeling?

Yargo

Actief lid
Mijn collega rijd met een Skoda Superb Sedan van 2011. Tijdens het rijden begon de wagen plots erg te schokken. Wanneer hij op de gaspedaal bedient gaat de toerenteller niet omhoog. Hij schakelt wel, maar hij gaat traag vooruit. Bij het plankgas geven gaat de wagen gewoon maar traag vooruit zonder hoog in toeren te gaan. Iemand die weet wat dit zou kunnen zijn? Is dit iets dat veel voorkomt bij een 1.8tsi DSG?

Tx!

Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
Noodloop? Ik zou zeggen zo spoedig mogelijk uitlezen. Het kan iets onbenulligs zijn, als een losgeschoten turboslang, maar het is zeker niet goed om zo te blijven rijden.

Yargo

Actief lid
Noodloop? Ik zou zeggen zo spoedig mogelijk uitlezen. Het kan iets onbenulligs zijn, als een losgeschoten turboslang, maar het is zeker niet goed om zo te blijven rijden.

Hij dacht dat het de koppeling zou zijn, mar volgens mij zou hij dan niet meer schakelen en toch hoog in toeren gaan?

Wanneer de motor in noodloop gaat, brand er dan geen lampje op het dashboard? Ik denk niet dat hij enige melding kreeg over iets.

Cordoba

Forumguru
Ligt eraan wat er met de koppeling aan de hand is: wat jij beschrijft past vooral bij versleten koppelingsplaten, maar als het probleem bijvoorbeeld in de drukgroep zit, dan rijdt de auto ook nog bij volledig ingetrapte koppeling.

Ik heb sowieso het idee dat de beschrijving van de verschijnselen onvolledig is.

Yargo

Actief lid
Ligt eraan wat er met de koppeling aan de hand is: wat jij beschrijft past vooral bij versleten koppelingsplaten, maar als het probleem bijvoorbeeld in de drukgroep zit, dan rijdt de auto ook nog bij volledig ingetrapte koppeling.

Ik heb sowieso het idee dat de beschrijving van de verschijnselen onvolledig is.

Hij heeft ook niet lang meer met de wagen gereden sinds het voorval. Hij was op weg naar zn vader die garagist is (toevallig). Hij ging hem morgen uitlezen. Ben er ook wel benieuwd naar. Meer wist hij me niet te vertellen. Zijn koppelingsplaten zijn onlangs uitgelezen en stonden op 15.5mm als ik me niet vergis.

Joske

Forumguru
lijkt mij ook gevalletje noodloop, ben wel benieuwd naar hetgeen het uiteindelijk is/was ;)

andrehj

Forumguru
Mijn collega rijd met een Skoda Superb Sedan van 2011. Tijdens het rijden begon de wagen plots erg te schokken. Wanneer hij op de gaspedaal bedient gaat de toerenteller niet omhoog. Hij schakelt wel, maar hij gaat traag vooruit. Bij het plankgas geven gaat de wagen gewoon maar traag vooruit zonder hoog in toeren te gaan. Iemand die weet wat dit zou kunnen zijn? Is dit iets dat veel voorkomt bij een 1.8tsi DSG?
Ik zou deze auto gewoon even bij een dealer of goede VAG garage laten uitlezen en een goede monteur even een rondje laten rijden. Probleem zou in de motor of de DSG kunnen liggen, dat is a.d.h.v. deze omschrijving niet te bepalen.

CDK

Forumguru
Noodloop geeft een storingslampje evenals dat een serieus DSG probleem ook een melding op je display hoort te geven, dus naar de dealer en uitlezen is de enige juiste optie. Laat je hier de uitkomst aub nog even weten @Yargo?

KenP

Nieuw lid
Hoi Hoi, na het uitlezen zou het over de brandstofpomp gaan die stuk is. Op het moment dat het zo voelbaar was kreeg ik geen melding van motermanagement omdat deze fout zich een paar keer moet voordoen voor het een alarm weergeeft.

De dag erna kregen we dan wel een melding.

Alé, op weg naar den daddy voor het te gaan wisselen nu :)

Grtz

Ken

KenP

Nieuw lid
De brandstofpomp effectief :)

Tenzij men moeder het niet goed heeft uitgelegd aan de telefoon zojuist :)

Bovenaan Onderaan