Probleem met abs,start stop, cruiscontrol, bandenspanning en meer....

Jack999

Nieuw lid
Wij hebben sinds een week een greenline combii uit 2011.

Voor het eerst met het gezin naar zeeland geweest.

Op de de regenachtige terugreis bon de cruiscontroll te haperen, waarna de volgende dashbord lapjes gingen branden: abs, bandenconroll, esp. Verder doet start stop het niet meer en de schakel assistentie.

Iemand enig idee, is dit een veel vorkomend probleem en wat is eventueel de oplossing?

Bedankt voor uw reactie
Jack999

Antera

Donateur
Zou zeggen stel je eens voor wel zo netjes.

Even uitlezen je hebt duidelijk een storing in je abs/motormanagment waardoor dit veroorzaakt word. Ik vermoed dat er een wielsensor niet meer (goed) werkt deze zorgt namelijk voor de CC,ESp,ABS,Bandencontrole systeem

zit nog garantie op dus even langs de dealer

Jack999

Nieuw lid
Terechte opmerking:

Ik ben woonachtig in Den Bosch Ik ben net lid geworden van het Forum. Zoals in mijn eerste bericht ben ik precies 1 week eigenaar van een witte Skoda Fabia Combi Greenline. Tot gisteren zeer tevreden, waarna ik tegen bovengenoemde problemen aanliep. Hopelijk geen zwaar probleem.

Antera bedankt voor de tip, ik ga hier morgen mee naar de dealer.

Ik laat horen wat de uitkomst is.

Groet,

jack9999

Noord26

Forumguru
Klinkt als een fout in het canbus-systeem of een breuk in die kabel. Uit 2011 heb je zeker nog fabrieksgarantie, dus dat mag de dealer uitzoeken dunkt mij?

Jack999

Nieuw lid
Beste Jan en Noord,

Bedankt voor julie bijdrage.

Ik heb inmiddels contact gehad met de dealer. Zoals verwacht moet de fout eerst uitgelezen worden. Ik heb inmiddels een afspraak gemaakt. De afhandeling valt inderdaad binnen de garantie. Afwachten dus. Ik kan in ieder geval blijven rijden.

Jack999

Jack999

Nieuw lid
Het probleen is opgelost.

Het bleek roest op het contact van de abs sensor te zijn. (contact stond vol met water)

De Sensor is vervangen en is goed afgedicht. Hopelijk blijft het euvel weg.

Groet,

Jack999

Bovenaan Onderaan