Probleem met Adaptive Cruise Control

mniezen

Nieuw lid
Sinds begin Januari heb ik Mijn nieuwe Octavia Combi 1.4 TSI met Adaptive Cruise Control.

Echter na ruim 1,5 maand schakelde de Adaptive Cruise Control zichzelf uit na een, volgens het systeem, noodstop. Sindsdien is hij niet meer in te schakelen.

De dealer heeft in eerste instantie het diagnose programma uitgevoerd. Die gaf aan dat de ACC opnieuw gekalibreerd moest worden. Helaas was kalibratie niet de oplossing. Ook zijn door de dealer de waarden uitgelezen die de radar doorgeeft. Die zijn goed.

Weet iemand wat het probleem kan zijn?

Alvast bedankt,

Maurice

Laatst bewerkt:

mniezen

Nieuw lid
Ik heb wel gekeken, maar heb het ook druk.

Mijn Skoda dealer gaat nu met mijn Octavia naar Belgie (is blijkbaar dichterbij dan de volkswagen dealer in hetzelfde dorp). Daar hebben ze ook Volkswagen diagnose software, waarmee het probleem verholpen zou moeten kunnen worden.

blokart

Senior Member
Ik heb een ander probleem met de afstandselectronica ben een paar weken geleden tot de vaststelling gekomen dat de ACC en FA intermitterend even het noorden verliezen en niks detecteren met gevolg dat je gewoon in je voorligger knalt, gelukkig steeds net op tijd (NEVER thrust electronics), dan maar de wagen binnengebracht, je raad het al, ze (dashcam software) zo de weg en de maxidot in beeld gebracht en vandaag wat geluk, de fout staat op de SD card, volgende week ze er maar eens mee confronteren.

Bovenaan Onderaan