Probleem met deurhendel

pieter d w

Nieuw lid
hoi

ik heb een deurhendel (vooraan passagierskant) die niet meer naar behoren functioneert.
de deurhendel kan de deur enkel nog openen als ik eerst langs binnen de deur een keer heb geopend.
daarna werkt de hendel weer normaal, tot ik de sluit, daarna weer hetzelfde probleem.
wat is er hierbij mis? en wat kan ik er aan doen, laten doen?

het probleem is begonnen nadat ik de deur niet geopend kreeg na vriesweer, toen ik ik enkele keren wat harder moeten trekken met als gevolg dat de deurhendel toen niet meer in wou gaan.

hopelijk kan iemand me hierbij helpen

groeten
Pieter

Joske

Forumguru
toen ik ik enkele keren wat harder moeten trekken
dat klinkt alsof je de klink goed gemolesteerd hebt dan... :lezen:

eerst op de portieren duwen alvorens ze te proberen open sleuren, kan het verschil maken.

Je zou het boeltje kunnen proberen smeren om de klink zelf terug gangbaar te maken (ze staat nog steeds naar buiten dus??), iets van siliconenspray ofzo. En in het slechtste geval is er een kabeltje losgeschoten oid..

bobbl

Forumguru
Lijkt mij ook een mechanisch probleem, dus of je hebt het mechanisme uit zen fatsoen getrokken, of er is iets losgeschoten zodat die niet meer in zen beginstand terugveert.

Monteurtje

Forumguru
Dat heb ik ook een keer meegemaakt bij de Superb. Dan zit er vocht in de bowdenkabel. Kabel tussen klink en slot. De houder aan de binnenkant van de de buitengreep en kabel moet dan vervangen worden. Of het is nog iets anders. Maar als je contact opneemt met een Skoda dealer kunnen ze dat wel uitzoeken.
Als ik er aan denk wil ik ook wel even kijken. Maar volgende week is dat beetje lastig.

Octavia32

Forumguru
Heb dit vorige week ook gehad, klink trok bijna van de deur af voordat die open ging. Hij doet het nou weer prima maar als ik dit lees zal ik toch wat voorzichtiger aandoen.

Bovenaan Onderaan