Probleem met electrische ruitbediening?

mr2cv

Lid
Sinds een paar weken ben ik in het bezit van een Yeti 1.4TSi Elegance. Deze is uitgerust met 4 electrisch bediende ramen. Nu is me opgevallen dat de auto-down functie (1x schakelaar helemaal naar beneden doordrukken voor volledig laten zakken raam) en auto-up functie aan de bestuurderskant het niet doet. Die van de passagier wel, zowel op het paneel aan de bestuurderszijde als met het knopje in de deur aan de zijde van de passagier. Is er een probleempje met de raambediening aan de bestuurderszijde, of is dit ergens een instelling?

Graag hoor ik van jullie.

Groet, Arjen

GewwiT

Lid
Ik heb dit probleem ook wel eens, of juist andersom, dat de bestuurderszijde als enige wel werkt.

Wat het bij mij altijd oplost is in het Setup Menu van je Maxidot naar convenience - windows te gaan en de auto open dan op "driver only" te zetten en hierna weer terug op "All".
Ik heb een O2, maar neem aan dat een Yeti ook over een maxidot met setup menu beschikt?

mr2cv

Lid
Mijn Yeti heeft inderdaad ook zo'n maxidot display waarin ik dat kan aan- en uitzetten. Ik zal het vanavond eens proberen en morgen berichten.

Groet, Arjen

RDE

Lid
Hee, dat heb ik ook! En dat is niet handig als je de parkeergarage weer uit moet rijden. Dank voor de tip GewwiT!

mr2cv

Lid
Gisteren geprobeerd, maar helaas zonder resultaat. Zelfs ingesteld, contact uit en weer aan, maar helaas. Iemand anders nog tips? Anders ga ik de dealer maar eens lastig vallen. Of eerst nog eens proberen alles naar fabrieksinstelling terug te zetten. Ik hou jullie op de hoogte, zeker nu blijkt dat ik niet de enige ben met dit probleem.

Groet, Arjen

hemi24

Forumguru
eindstanden van de ruit opnieuw "inleren"...

even googlen, maar volgens mij gaat het zo:

1. ruit volledig naar beneden en knop ca 2 sec vast blijven houden;
2. ruit volledig omhoog en knop ca 2 sec vast blijven houden...

Witte Yeti

Actief lid
Het antwoord van @Hemi24 klopt ongeveer...het volgende staat in het instructieboekje.

• Contact inschakelen.
  • Druk de corresponderende schakelaar boven en houd deze zo lang ingedrukt tot de ruit gesloten is.
  • Laat de schakelaar los.
  • Druk opnieuw de corresponderende schakelaar boven en houd deze ca. 3seconden lang ingedrukt.

mr2cv

Lid
Gisteren meteen geprobeerd, het resetten van het raam door met te sluiten en vervolgens de schakelaar nogmaals 3 seconden naar boven te houden. En vervolgens functioneerde de auto-down functie gewoon! Het heeft dus geholpen en het probleem is opgelost! Simpel dus, dacht zelf al aan een kapotte schakelaar o.i.d.

Bedankt voor de hulp. Groet, Arjen

MeuSkoda

Actief lid
Na reparatie van de kabelboom in mijn linker voorportier was het mij pas laatst opgevallen dat het linkerraam niet meer automatisch helemaal dicht/open ging...bovenstaande uitgevoerd en nu werkt het weer als van ouds... :lezen:

EdK

Forumguru
Slechte zaak van de dealer dat hij deze niet even heeft ingeleerd !!
Dat noemt men nu dat extra stukje service

Bovenaan Onderaan