Probleem met ontluchten

Powerplay

Nieuw lid
de auto was in orde, het betreft een fabia2 uit 2009

Linksvoor is de remklauw eraf geweest en is het systeem leeg gelopen.

Nadat deze weer gemonteerd was ben ik van rechtsachter, naar linksachter, naar rechtsvoor, naar linksvoor gaan ontluchten met een hazet zuig tool.

Tijdens het ontluchten heb ik ergens een keer kort een soort pomp gehoord die ik normaal nooit hoor. Dit was toen het rempedaal op de bodem zat.

Na het ontluchten remde de auto sponzig. Paar keer de abs in laten grijpen en het hele systeem nogmaals ontlucht.

Zonder sleutel in het hoorde ik weer die soort pomp.

Hij remt nog steeds sponzig en stilstaand kan ik het pedaal tot de bodem trappen.

Dit is dus niet goed...

Weet iemand of ik iets over het hoofd zie? Of heb ik met het leeglopen van het systeem iets gesloopt?
Heb je om de abs pomp te onluchten een computer nodig?

Wat kan het geluid van die soort pomp geweest zij?

Alvast bedankt

Monteurtje

Forumguru
Ik denk dat je het beste dan even met nog iemand de boel kan ontluchten.
Een iemand in de auto die pedaal paar keer intrapt en vasthoud en jij de nippel los draaien. Paar keer achter elkaar. Met een doorzichtig slangetje kun je zien of er nog lucht in zit.
En LET OP, zorg ervoor dat er voldoende remvloeistof in het reservoir zit. Anders blijf je bezig.

Powerplay

Nieuw lid
Update, de auto heeft +/- 8'uur stil gestaan.

Nu remt hij super.

Maar, om de 15 min hoor ik een pomp ong 3 sec aan gaan

Weet iemand welke pomp dit kan zijn, blijkbaar ontlucht deze, moet ik daar iets aan doen? Lijkt me niet horen. Moet ik alles dan nog een keer ontluchten, of de abs zekering er een tijdje uit halen? Ben nl bang dat die pomp anders stuk gaat...

Kan dit de abs pomp oid zijn?

turboturbo

Forumguru
Het gaat hier om jouW en andermans veiligheid. Goed dat je dit tot op de bodem uitzoekt! :thumbsup:

Laatst bewerkt:

Powerplay

Nieuw lid
Het geluid is inmiddels verdewenen.

de auto remt perfect en geeft geen fout meldingen oid.

niks meer aan doen?

niemand een idee wat voor pomp het kan zijn geweest? zit er uberhaupt in het remsysteem een pomp?

iig bedankt voor de moeite.

turboturbo

Forumguru
Ik kan hooguit bedenken dat je even een check laat doen bij een garage, of je het onderhoud goed uitgevoerd hebt?

Ik las eens van een monteur die zelf het onderhoud aan zijn eigen wagens en die van zijn vrienden en familie deed, behalve de remmerij. Die deed hij alleen van zijn eigen wagens, en liet hij nadien nog extra controleren door een collega monteur. Zijn redenering: ik kan het me niet veroorloven als mijn familie een ongeluk krijgt doordat de remmen dienst weigerden. Ook al zou ik niets fout gedaan hebben, maar ik er wel aan gewerkt heb. Voor mijn eigen veiligheid dek ik het af door de controle van een collega.

Ik vond dat wel een sterke redering.

Bovenaan Onderaan