Probleem met raam links voor

Pompelepee

Nieuw lid
Goedendag u allen,

Mijn vrouw heeft een Octavia 2006 station en deze heeft sinds kort een probleem.

Het raam links voor doet niets meer.
Nu ben ik vrij handig (al zeg ik het zelf) en heb de binnenbekleding verwijderd en nu hoor ik wel een relais tikken als ik het raam de opdracht geef om open cq dicht te gaan.
Echter doet hij verder niets.
De andere 3 ramen werken perfect.
Ook de spiegel verstelling werkt perfect.
Nu had ik het idee dat het aan de raam motor zou kunnen liggen, hiervoor heb ik een 'sloop motor' gekocht en deze doet exact het zelfde.
Ik heb het vermoeden dat er iets anders aan de hand is..... MAAR WAT????

Verder een geweldige auto!

Pompelepee

Nieuw lid
Bedankt Skodaboy,

Echter heeft mijn 'sloop motor' ook een raam mechanisme, en komt het relais geluid uit de 'stroom verdeler' die aan de motor zit bevestigd, lijkt me 'toevallig' dat het mechanisme van alle twee vast zou moeten zitten?!

Mettes

Forumguru
Al eens gemeten of de relais de spanning doorgeeft??
Het kan wel eens zijn dat de contactpuntjes van de relais stuk zijn (output naar de motor)

skodaboy

Forumguru
idd,zou wel heel toevallig zijn,dat beide ruitenmechanisme vast zitten.. vermits de drie andere ramen perfect werken zou het is misschien wel in de bedieningsknop van de ruit kunnen zitten..
maar vermits er een relais-geluid klinkt,als je deze knop bedient lijkt mij de kans toch klein dat het de knop zelf zou zijn...

dus ff afwachten wat de techniekers onder ons er van denken...want ik zou het ook niet zo één,twee weten...

Antera

Donateur
je zegt dat je hem hoort tikken dit betekend dus dat de motor wel aangestuurd word volgens mij lijkt op een vast zittend mechaniek maar daarvoor zal het raam moet zakken om de boel te kunnen demonteren en het goed te bekijken

Bovenaan Onderaan