Probleem openen portier

Hallo iedereen,

Ik heb net een occassion Superb aangeschaft uit 2004. Waarvan een week geleden 2 nieuwe voor portiersloten zijn vervangen.

Wat wil nu het geval: ik krijg mijn linker portier niet meer open!!
De pin reageert wel op de klapsleutel en gaat gewoon omhoog/omlaag.
Echter de buitenhendel en binnenhendel krijgen het portier niet meer open.

Kan iemand mij adviseren? de vw dealer zegt dat de binnenbekleding van portier eraf moet en wellicht ook de stoel....

GReets.

Ronnie

Forumguru
Tsja, waarschijnlijk de enige optie, bestuurdersstoel eruit en dan de portierbekleding eraf. 'T is een boel werk, maar anders kom je niet bij het slotmechaniek.
Geen garantie op de reparatie?

Hey Ronnie,

Bedankt voor je (bevestigend) antwoord!

Ik heb wel garantie, de vorige eigenaar heeft me de bon nog meegegeven toen ik zijn auto overnam.
Probleem is echter dat ik naar de vw dealer moet in Dronten en dat is dus 1,75 uur van mij vandaan.
Kost me dus minimaal 1 dag....

Maar als ik het goed begrijp, rest me niks anders dan daar naar toe te gaan. Heb trouwens al via email contact gelegd.

Patrick

Antera

Donateur
Je moet dan de deur inderdaad openen en paneel uitbouwen om bij de motor te komen. Veel werk en als er nog garantie over zit dan gewoon even op en neer rijden. Mits je zelf graag sleutelt

Hallo allemaal,

Ter aanvulling.
Probleem is inmiddels al een tijdje opgelost.
Ik kreeg weer nieuwe portiersloten erin en toen de linker het weer niet.

Ik kwam via dagen googlen erachter dat er diverse oplossingen waren.
De meesten had ik al geelimineerd.
Bleef 1 over, best wel onwaarschijnlijk, maar toch proberen..

Met platte kant van mijn vuist een paar keer rustig een tik geven rondom portierslot.
Blijkt nog dat dit werkt ook: kabels portierslot zijn roestig..
Maar ook dus van de raam bediening.

Kwaaltje van superb 1: raamrubbers..

Als het soms moeilijker opengaat, dan sla ik 1 x rustig met vuist en dan krijg ik he zo open.

Bovenaan Onderaan