Probleem parkeersensoren en fietsendrager steun

Ik heb vandaag de steun van de fietsendrager aan de trekhaak gemonteerd van mn fabia I.

Alleen nu gaan de parkeersensoren erop af. De fietsendrager zelf zit er dus nog niet op.

Is dit op een of andere manier in te stellen dat ie daar niet op af gaat?

Joske

Forumguru
Ja hoor. Je trekhaak is slecht ingeleerd indien het een originele trekhaak is tenminste..

Cordoba

Forumguru
De steun van de fietsendrager is niet anders te monteren (bijvoorbeeld net aan de andere kant van de trekhaak) zodat ie misschien net buiten het meetgebied van de PDC sensoren valt?

Cordoba

Forumguru
Ik heb ze ook gezien met 1 buisje, vandaar de vraag. Ik gebruik zelf een drager waarvoor ik niets op de trekhaak hoef te schroeven: dop eraf, drager op de trekhaak en dan vastschroeven op de kop van de trekhaak zodat ie daar klemt.

Joske

Forumguru
Viel er bij de F1 dan zo veel in te leren wat dit betreft?
Het moet toch steeds duidelijk gemaakt worden aan de PDC dat er iets aan de trekhaak hangt, niet? Of dat dat codering is bij de F1 of een paar vinkjes met de VASkast, dat weet ik niet. Maar er zal toch iets moeten gebeuren me dunkt.

skodaboy

Forumguru
@Joske je zit al een stap verder dan de TS..:D

hij heeft alleen de steun van zijn fietsdrager gemonteerd zonder fietsrek.
jij dacht dat hij een geheel fietsrek monteerde en volgens de stekker had ingeplugd en dat dan de pdc begonnen te piepen maar zover is hij nog niet..;)

Canon-Eye

Forumguru
Bovendien is het de vraag of de F1 elektronisch gezien al zo ver was dat er überhaupt veel moest of kon worden ingeleerd.
Heb er zelf bijna 6 jaar mee gereden, maar kan me daar weinig meer bij voorstellen... :pardon:

Joske

Forumguru
Toen ik offerte vroeg voor mijn F1 voor afneembaar exemplaar heb ik destijds ook gevraagd hoe het zat met de PDC sensoren. Toen sprak men toch ook van 'programmeren' als ik het mij nog goed voorheb. (Trekhaak is dus idd niet geplaatst wegens te duur)

Cordoba

Forumguru
@Peter-036 Jij hebt het waarschijnlijk over een nieuwe Fabia in 2014, dus een Fabia II. Fabia I is echt wat anders, electronisch gezien, de stekker bij mijn trekhaak pakt gewoon de spanning en de massa weg bij het achterlicht, dus nog geen modules en dat soort zaken. (ik heb ook geen PDC op mijn auto, maar durf niet te zeggen of dat het ook niet kan). Overigens als een dealer in 2014 gewoon beweert dat PDC en trekhaak niet samengaan bij een Fabia II, is dat een kwestie dat ie echt niet op de hoogte is

Canon-Eye

Forumguru
Dat is dan toch weer vreemd, want mijn huidige Fabia 2 uit 2011 heeft pdc én een trekhaak (conform mijn bestelling) en het werkt ook nog eens correct: keurig aanhangertje in beeld als ik de fietsdrager- of aanhangerverlichting aansluit.
Kan me slecht voorstellen dat dit nu niet meer mogelijk zou zijn? :pieker:

Canon-Eye

Forumguru
Lekker kortzichtig, als dat ertoe leidt dat mensen er helemaal vanaf zien...

Overigens - tip voor TS: er zijn ook legio fietsdragers die geen speciale steun op de trekhaak vereisen. Zo heb ik een Spinder Hawk - deze wordt vastgezet met een heeeel grote bout aan de bovenkant. Een iets afgeplatte bovenkant van de trekkogel maakt dit overigens wel extra stevig.

Zwapp

Forumguru
Dat probleem had ik ook met de steun met ronde buisjes... ik heb nu een met vierkante buisjes erop welke in hoogte te verstellen is en zo uit het bereik van de sensoren te monteren is!

Bijlagen

• download.jpg
    download.jpg
    5,4 KB · Weergaven: 20
Trouwens heb ik er al eens een kar achter gehad en dan blijft de pdc ook piepen. Blijkbaar is de trekhaak dus achteraf erop gezet. Stekker in de doos schakelt hem iig niet uit.
En om voor die ene keer per jaar dat de fietsendrager erop zit nu een nieuwe drager aan te schaffen gaat me ook wat ver.

Ik zal eens n keer langs de dealer gaan.

Cordoba

Forumguru
Ander idee om het op te lossen: er is waarschijnlijk 1 sensor waar het probleem optreedt, misschien een idee om anders die sensor uitschakelbaar te maken door er een schakelaar tussen te plaatsen?

Het probleem zit niet in de steun vd fietsendrager... Vorige week de drager erop gehad en toen ik die eraf haalde en de steun er nog op zat, geen constante piep. Gewoon weer een werkende parkeersensoren.

Het lijkt op te treden bij vochtig weer. Alsof de sensoren afgaan op hte vocht wat erop zit.

Bovenaan Onderaan