Bij mijn Skoda Fabia uit 2001 heb ik het volgende probleem, waarbij het er volgens mij op lijkt dat de auto niet 'ziet' dat het (rechtervoor)portier geopend/gesloten is. Wanneer ik uitstap, gaat namelijk de binnenverlichting niet aan, het rode waarschuwingslampje onderaan de binnenkant van het portier brandt niet en het vervelendst van allemaal: de lichtverklikker piept niet. Dit heeft dan ook al geresulteerd in een lege accu na een dag werken. Ook gaat soms de achterklep niet open, maar wel weer zodra een portier geopend wordt. Tijdens het rijden gaan de sloten soms ook op willekeurige momenten open en/of dicht. Dit alles gebeurt niet consequent: soms werkt alles (incl. de lichtverklikker) wél naar behoren. Nog iets vreemds: wanneer e.e.a. zoals hierboven beschreven niet werkt, maar ik druk met geopend portier op de 'sluiten'-knop van de afstandsbediening dan werken de binnenverlichting, rode waarschuwingslampje én lichtverklikker wel weer.
Kortom: e.e.a. is nogal onbetrouwbaar geworden. Vooral die lichtverklikker en het soms niet kunnen openen van de achterklep zijn irritant. Kan iemand mij wellicht verder helpen?
Kortom: e.e.a. is nogal onbetrouwbaar geworden. Vooral die lichtverklikker en het soms niet kunnen openen van de achterklep zijn irritant. Kan iemand mij wellicht verder helpen?