Overduidelijk een nieuwe Varta Blue Dynamic (minimaal C22 a 66 euro) nodig, waarschijnlijk omdat de dynamo de accu niet goed laadde i.v.m de oxidate tussen de accukabel > chassis. De stuurpomp kan nu zijn power pakken en doorgeven aan de sensor.
1. Weet je zeker dat de juiste sensor geplaatst is die overeenkomt met de pomp (vagcom module 44 geeft TRW of Koyo pomp aan in het overzicht)?
2. Al het afsluitrubber van je motorruimte niet goed afsluit, dan loop er water aan de zijkant naar beneden naar je stuurbekrachtigingspomp (de groen drop naast je accu /linkerlamp is de peildrop ervan) en over je connectoren eronder > sluiting.
Als je naast de plaats van het linkermistlicht, onderaan de bumper,kijkt, dan zie je een geribte plastic kap die je met twee schoevendraaiers los kan maken. Als je door dat gat kijkt, kan je twee dingen zien; een groot zwart plastic geheel (geluidsisolatie, waarachter de pomp zit, perfect ontworpen voor oververhitting pomp). Of drie connectoren. Zijn deze erg vuil of nat?
3. Vermoedelijk repareert die garage graag eerst je stuurpomp a 700euro incl. pomp+arbeid voordat ze verder gaan zoeken. Code met Faulty kwam alleen nog terug toch? Het kan zijn dat de computer geen signaal opvangt van de sensor, maar de sensor wel direct de pomp aanstuurt (stuurbekrachtiging werkt nu wel goed maar toch storing in geheugen) > mogelijk maar massa problemen.
Dan zou ik als ik jouw was zal ik gelijk na het losmaken van de accu;
* de klem van de slang van het luchtfilterhuis losmaken >
* de ene bout voor het filterhuis los (in een rubber) >
* schoefje van inlaatpijp los en pijp eruit trekken en opzij leggen (links van luchtfilterhuis) >
* luchtfilter rechtstandig omhoog eruit trekken (zit vast me een 'klikrubber' vast aan de achterkant) >
* kabels van plaatzekeringen losmaken in bovenste accudeksel en de zekeringen en ogen op alle punten opschuren (maak eerst een foto hiervan) >
* drie bouten los van de accubak en deze eruit halen >
* massakabel links van ecu (naast veerpoot) losmaken en aan beide kanten ogen en bouten e.d. opschuren >
* massakabel onder accubak (links van stuurbekr. pomp) naar versnellingsbak losmaken en aan beide kanten ogen en bouten e.d. opschuren >
* onder/achter de linkerkoplamp de massa bout en ogen opschuren >
* vloeistofniveau stuurbekrachting controleren onder groene dop achter linkerkoplamp. Als je in het vat kijkt moet de vloeistof helder groen zijn. Tip, losmaken met waterpomptang indien vast.
Grote massaproblemen kan je daarna nagenoeg uitsluiten, want als er een begint met oxideren, is de rest waarschijnlijk ook aangetast.