Probleempje met deurklink.

RSSD

Lid
Hallo,

ik heb een probleem met de deurklink van de achterste deuren.
De deur gaat niet meer open langs de buitenkant maar wel nog van binnenaf.

Ik ben vandaag begonnen met de zaak te controleren.

Bekleding eraf, slot eruit en alles inspecteren.
Ik kom tot de conclusie dat de oorzaak heel waarschijnlijk een klein kabeltje is die niet meer op zijn plaats zit. Wat ik ook doe of probeer ik krijg het niet op de juiste plaats.

Ik heb wat foto's genomen mss dat jullie er wijs uit raken.
Ik denk dat ik de deurklink zelf zal moeten verwijderen maar ik weet niet hoe.

Hier alvast volgende foto's dan zien jullie mss meer ?

IMG_0106.JPG

IMG_0121.JPG
IMG_0130.JPG
IMG_0139.JPG

Alvast bedankt voor de reacties.
Mvg,
RSSD

eriktv

Forumguru
Is dit niet de beruchte bowdenkabel? Heb ik wel eens wat over gelezen op VW- en Audifora na wat googelen toen een kameraad dit met zijn Passat had

Cordoba

Forumguru
Overigens voor de mensen die het niet weten: een Bowdenkabel is gewoon een binnenkabel met een buitenkabel, zoals bijvoorbeeld bij de handremmen van een fiets. Ik kan me vergissen maar dacht dat de portieren geopend worden door middel van een gewoon staalkabeltje, dus zonder buitenmantel.

RSSD

Lid
Alvast bedankt voor de info.

Voor zover ik zie is de binnen handgreep verbonden met een lange kabel die in een zwarte sleeve zit.
Die heb ik moeten ontkoppelen om gans het slot eruit te krijgen.

De deurklink aan de buitenkant is volgens mij verbonden met het kleinere kabeltje die je op de 3de en 4de foto ziet.
En dat uiteinde moet ergens in de deurklink passen.

Ik zal morgen eens zien of ik die er uit krijg aan de hand van die plannetjes...

Mvg,
RSSD

RSSD

Lid
Grrrr....

Hatelijk als je het juiste materiaal niet hebt :banghead:

Straks een T20 halen, blijkt één te zijn met een gaatje in...

Cordoba

Forumguru
Torx 20 is een vrij gangbare maat binnen de VAG-groep, ik heb buiten de sets losse 'schroevendraaiers' met T15, T20 en T25 en gebruik die vrij regelmatig. De veeltand voor bijvoorbeeld de stoelrails of voor de remmen zijn veel lastiger te vinden in de winkel.

EdK

Forumguru
gewoon pennentje met de schroevendraaier eruit tikken past een T20 zonder gaatje ook.
typisch die torx die men in de beveiliging gebruikt

RSSD

Lid
Gisteren had ik wat tegenslag :facepalm: .

Blijkbaar de sleutel op het stopcontact laten zitten en de batterij was plat.
Ik kon pas tegen de avond de startkabels aanleggen dus kon geen torx meer gaan kopen.

Deze voormiddag de torx gekocht en alles is goed gelukt.

Blijkt dat de bekleding er dus helemaal niet af moet om dat kabeltje terug op zijn plaats te steken.

Van harte bedankt voor jullie hulp, dat plannetje was de oplossing !!!

:rockon::rockon::rockon:

:thumbsup:

Bovenaan Onderaan