Probleempjes SD card met Columbus

Ik rijd sinds een maand een Octavia van september 2013 en heb 2 probleempjes met de Columbus.

- De SD1 slot doet het niet, als ik er een sd kaart in doe gebeurt er niets. Wanneer ik dezelfde kaart
in het SD2 slot doe werkt het wel.

- Ik heb een 32 Gb Sandisk Ultra SDHC class 10 48mb/s kaartje en als ik die er in doe werkt het,
echter als ik de auto uit zet en de volgende keer weer aan doe dan ziet hij de kaart niet. Ik moet
de kaart er uit halen en weer er in stoppen dan ziet hij hem pas. Kaartje heb ik volledig Fat 32
geformatteerd dus niet snel. Ander micro sd kaartje in een sd adapter doet het wel gewoon.

Zijn er mensen die dit herkennen en een oplossing hebben ?

DannyG

Forumguru
Ik ben er niet 100% zeker van, maar ik heb zo'n vermoeden dat SD slot 1 enkel en alleen bedoeld is voor de NAVI-soft (originele Skoda SD-kaart) en dat alleen SD slot 2 kan gebruikt worden voor andere zaken zoals muziek, foto's enz.

Tassin

Forumguru
Nope. Slot 1 kan evengoed gebruikt worden voor media. Bij mij zit er eveneens een 32 Gb-kaartje in met muziek.

Dan is slot1 dus waarschijnlijk stuk.
Blijft het andere probleem nog,
iemand een idee waar dat aan kan liggen ?
Ik zal eens een andere kaart kopen en kijken
dat uitmaakt.

Michelv.

Forumguru
Je kaart formatteren met een goed programma daarvoor, en niet gewoon in windows formatteren, dit geeft wel eens problemen.
Mij is ooit SDformatter aangeraden hier voor het formatteren.
Misschien dat dit helpt.

Bovenaan Onderaan