ExVelsatis
Lid
Laatst sprak ik via mijn werk een garagehouder en een rij-instructeur welke beide met een verhaal kwamen over de 1.2TDI motoren...
Het zou zo zijn dat bij ongeveer vanaf 50.000km of meer er zich een veelvoorkomend probleem zou voordoen met het motormanagement.
Continu emissie waarschuwingen en ritjes naar de dealer/garage zouden een bekend euvel zijn.
Sterker nog, de rijschoolhouder (nieuwe 1.2TDI Polo Bluemotion's) wist te vertellen dat de importeur hier al vanaf weet maar dat het een ingecalculeerd en daarmee geaccepteerd probleem is.
Te weten dat de gemiddelde rijder tussen de 15.000 en 20.000 km per jaar rijdt waardoor de problemen zich voordoen NA de garantie periode van zo een beetje 3 jr. Hetgeen dus weer geld oplevert voor de dealer. Mazzel dus voor de rijschoolhouder...want die rijdt deze km's met gemak.
Nu zit ik zelf al op de 42.000km dus voor mij zal het ook garantiewerk zijn....Voor zover dit al bekend is natuurlijk danwel waar???
Heeft iemand hier ervaring mee....Een zoveelste broodje aap verhaal of sluimert er in ons 3 pittertje een bekend probleem bij "hogere" km standen??
Het zou zo zijn dat bij ongeveer vanaf 50.000km of meer er zich een veelvoorkomend probleem zou voordoen met het motormanagement.
Continu emissie waarschuwingen en ritjes naar de dealer/garage zouden een bekend euvel zijn.
Sterker nog, de rijschoolhouder (nieuwe 1.2TDI Polo Bluemotion's) wist te vertellen dat de importeur hier al vanaf weet maar dat het een ingecalculeerd en daarmee geaccepteerd probleem is.
Te weten dat de gemiddelde rijder tussen de 15.000 en 20.000 km per jaar rijdt waardoor de problemen zich voordoen NA de garantie periode van zo een beetje 3 jr. Hetgeen dus weer geld oplevert voor de dealer. Mazzel dus voor de rijschoolhouder...want die rijdt deze km's met gemak.
Nu zit ik zelf al op de 42.000km dus voor mij zal het ook garantiewerk zijn....Voor zover dit al bekend is natuurlijk danwel waar???
Heeft iemand hier ervaring mee....Een zoveelste broodje aap verhaal of sluimert er in ons 3 pittertje een bekend probleem bij "hogere" km standen??