Problemen bij 50.000 km of meer...

Laatst sprak ik via mijn werk een garagehouder en een rij-instructeur welke beide met een verhaal kwamen over de 1.2TDI motoren...

Het zou zo zijn dat bij ongeveer vanaf 50.000km of meer er zich een veelvoorkomend probleem zou voordoen met het motormanagement.
Continu emissie waarschuwingen en ritjes naar de dealer/garage zouden een bekend euvel zijn.
Sterker nog, de rijschoolhouder (nieuwe 1.2TDI Polo Bluemotion's) wist te vertellen dat de importeur hier al vanaf weet maar dat het een ingecalculeerd en daarmee geaccepteerd probleem is.

Te weten dat de gemiddelde rijder tussen de 15.000 en 20.000 km per jaar rijdt waardoor de problemen zich voordoen NA de garantie periode van zo een beetje 3 jr. Hetgeen dus weer geld oplevert voor de dealer. Mazzel dus voor de rijschoolhouder...want die rijdt deze km's met gemak.

Nu zit ik zelf al op de 42.000km dus voor mij zal het ook garantiewerk zijn....Voor zover dit al bekend is natuurlijk danwel waar???

Heeft iemand hier ervaring mee....Een zoveelste broodje aap verhaal of sluimert er in ons 3 pittertje een bekend probleem bij "hogere" km standen??

Noord26

Forumguru
Als ik review bekijk van de 1.2Tdi op bijvoorbeeld Autoweek zie ik niemand die dit mee heeft gemaakt (Ibiza, Polo of Fabia) waar u het over heeft.

Juist de 1.2 Tdi lijkt momenteel betrouwbaarder als de 1.2 TSi variant, waar veel over te doen is betreffende een turbo-modificatie.

wanderer

Senior Member
ben al dik de 60.000 km gepasseerd, maar dit herken ik niet.....denk toch dat ik extra garantie bijkoop..

Dat lijkt goed nieuws...

Echter ik had daar ook al gekeken...de hoogste km-stand bij een 2011 Fabia 1.2tdi is echter maar 28.000km..nog wel een eindje van de minimale 50.000km..

Maar zoals met zoveel..geen nieuws is goed nieuws!!

De Faabs greenline uit 2010 hebben toch dezelfde TDI 1.2 motor ? Er staat nu bijna 60k op de mijne, maar ik heb hem nog maar net. Tot nu toe merk ik niks en ik denk dat het een broodje aap verhaal is. Ik heb nog nergens iets gehoord of gelezen over dit probleem.

Noord26

Forumguru

Greenliner

Senior Member
Helaas heb ik dit probleem al vanaf 5000 km. Eindeloos brandende lampjes en 3x terug naar de dealer. Een nieuwe EGR-klep gekregen maar sinds 2 weken weer hetzelfde verhaal. Nu moet de klep opnieuw vervangen worden. Er werd een afspraak gemaakt maar deze werd afgebeld omdat de klep niet leverbaar is.

Bovenaan Onderaan