Problemen bij verbinden Samsung M31 en Columbus

Vanmorgen, tijdens de proefrit, heb ik ook geprobeerd mijn telefoon met de auto te verbinden met de USB aansluiting via Android Auto. Dit lukte keer-op-keer niet: telkens wordt de verbinding verbroken. USB kabel is origineel Samsung, handy is een M31 met Android 11, Columbus versie is de meest recente (volgens de dealer).
Wat zou het probleem veroorzaken en wie heeft de oplossing?

Verstuurd vanaf mijn SM-M315F met Tapatalk

Oorzaak van het probleem is zeer eenvoudig: mijn telefoon is niet compatible met de Columbus. Slotje

hemi24

Forumguru
Betwijfel dat dat de echte oorzaak is; denk eerder dat het een uitspraak is van een snelle verkoper of iets dergelijks…

hemi24

Forumguru
Dat je toestel er niet op staat wil niet zeggen dat het niet werkt…
Lijst is verre van actueel, laat staan dat er recente toestellen op staan!

Wel al goed verbinding weten op te bouwen via de Bluetooth?
Bluetooth werkt zonder problemen.

Smartlink: We zijn weer wat verder.
Namelijk: er ontstaat wel degelijk een verbinding tussen de telefoon en de radio, maar verder dan: "Welkom bij Smartlink, verbindt een apparaat met USB." kom ik niet. Verander ik echter iets op de telefoon, dan verandert ook het scherm in de auto naar het overzicht met "Smartlink" en "Android Auto".
Dus er is verbinding, alleen ik krijg geen verbinding.
Erbij gemeldt moet worden dat de Columbus van 2018 is (navi is sinsdien ook niet meer geupdate), wellicht is de software ook aan een update onderhevig.

Zwapp

Forumguru
Even om uit te sluiten, is Android auto goed geïnstalleerd op je telefoon en is de batterij besparing hiervan uitgeschakeld?
Als je dan smartlink en Android in het scherm ziet, wat gebeurd er als je op Android tikt?

Android Auto werkt zonder problemen in de Swift van mijn vrouw (nieuw gekocht in juli, mideljaar 2021). Dus daar zal het niet aan liggen.

Even om uit te sluiten, is Android auto goed geïnstalleerd op je telefoon en is de batterij besparing hiervan uitgeschakeld?
Als je dan smartlink en Android in het scherm ziet, wat gebeurd er als je op Android tikt?
Als ik op Android klik, begint het rondje te draaien linksboven en de melding komt dat het systeem bezig is met de verbinding. En dan komt de melding weer "Welkom bij Smartlink..." of de melding komt "Verbinden mislukt" of "Sluit een apparaat aan op de USB".

Also, vanmorgen maar eens met een ander kabeltje geprobeerd en ja hoor: het werkt.
Dus ja, de M31 is compatible met het Columbus systeem en nee, een update is op dit moment niet nodig.
Allen dank voor het meedenken.

Bovenaan Onderaan