Problemen CarPlay met Spotify

Zijn er hier meer mensen die problemen ervaren met spotify in samenwerking met Appel CarPlay en Android auto? De problemen die ik ervaar zijn het “haperen “ van spotify. Net ofdat er een kras op een LP plaat zit zeg maar. Ook heb ik vaak een soort ruis over het nummer heen, net ofdat de radio op de verkeerde frequentie staat.

Zelf heb ik echt van alles al geprobeerd Android auto en Apple CarPlay geven hetzelfde probleem. Ook verschillende telefoons en kabels maken geen verschil. Overigens werkt de rest gewoon perfect. Het gaat alleen om Spotify. Ik heb binnenkort een afspraak bij de garage om dit te laten checken ( misschien is er een firmware update) maar graag zou ik alvast willen weten ofdat ik alleen zelf dit probleem heb? Het gaat om een Skoda Fabia Combi uit 2020 met een Swing audiosysteem inclusief DAB en ook Smartlink

Dat topic had ik al voorbij zien komen inderdaad. Maar dit gaat vooral over de Amundsen en klachten dat het systeem vast loopt. Dat probleem ervaar ik juist niet. Sterker nog buiten het probleem van spotify om werkt mijn Swing audio systeem perfect.

*toevoeging*

bij nader inzien, ik lees in dat topic dat Spotify een bromtoon geeft en dat dan het systeem vastloopt. Het zou kunnen zijn dat de ruis die ik ervaar en die bromtoon van de Amundsen wel dezelfde klacht zijn. Alleen loopt de Swing niet vast bij dit probleem

Laatst bewerkt:
Ik heb hetzelfde. De ruis is nieuw. Het haperen heb ik al lang. Ook een fabia combi met swing. Tijdens bellen ook echo aan de andere kant. Enkel via apple car play. Dit kan de garage tot hiertoe niet oplossen. Via bluetooth werkt alles wel. Wagen gaat binnenkort nog eens binnen...

Toevallig kom ik net terug van de garage. Tot op heden komen ze niet ver dan " het moet aan de telefoon of kabel liggen “. Hier ging ik niet mee akkoord omdat het probleem met verschillende telefoons en zelfs met Android nog steeds voorkomt. Hetzelfde voor de kabels. Ze gaan het nu met de importeur overleggen. Ik hoop echt dat het probleem opgelost wordt. De problemen zijn inderdaad weg als je via Bluetooth afspeelt, dit is echter geen oplossing omdat ik dan geen gebruik kan maken van de Navigatie in Apple CarPlay.

Bij mij heeft de garage het opgelost. Skoda kent het probleem en heeft een oplossing dus ze zullen het bij jou ook wel in orde krijgen

Bij mij heeft de garage het opgelost. Skoda kent het probleem en heeft een oplossing dus ze zullen het bij jou ook wel in orde krijgen

Kijk dat is goed nieuws! Ik ben zeer benieuwd wat deze oplossing is. Dan kan ik de garage alvast op weg helpen, des te eerder ben ik van dit probleem af.

Ik heb idd een swing. Ze hebben mij gezegd dat Skoda dit probleem kent en hen heeft gezegd hoe dit op te lossen. Iets geinstalleerd/veranderd aan de software maar wat precies weet ik niet. Jouw garage zou dit dus ook moeten kunnen oplossen

@Anneliesverhaert Bedankt voor de reactie jij bent in ieder geval van het probleem af. Ik zal deze week de garage nog eens contacten ofdat ze al wat meer weten.

Laatst bewerkt door een moderator:

Snackaert

Nieuw lid
Ik heb een gelijkaardig probleem - Spotify hapert. Ook een podcastapp hapert.
Verder heb ik ook wat problemen met Waze (scherm wordt soms roze & quasi onleesbaar) - zie foto.

Net terug van de garage, maar daar zeggen ze dat ze geen oplossing hebben. Ze hopen dat er een update komt via Skoda...

Bijlagen

• Waze.jpg
    Waze.jpg
    574,4 KB · Weergaven: 14
Sinds de update die ze uitgevoerd hebben, werkt alles perfect. Dus naar mijn idee is die update er al gewoon. Ik zou toch nog eens aandringen bij de garage dat ze navraag doen bij PON.

Timmer

Forumguru
Had je dit probleem alleen wireless of ook bekabeld?
Ik denk dat carplay in de Fabia nog bedraad is? TS geeft toch aan Smartlink,en niet Wireless Smartlink.
Bij mij loopt de unit gewoon elke dag vast op carplay, moet die elke dag resetten en dan doet die het weer. HAtelijk die rotzooi, maar zo makkelijk als het werkt :)

Bovenaan Onderaan