Problemen Columbus 8inch

JeromG89

Nieuw lid
Hallo alle,

ik heb een vraag of meerdere mensen op dit forum het zelfde probleem hebben.

Het Columbus 8inch hapert (vooral s'ochtends bij kou). Het touch screen werkt dan niet. De knopjes komen wel te voorschijn als je in de buurt komt met de hand.
Dit duurt soms 10-20 minuten voordat hij werkt, heel handig als je de navigatie in moet stellen s'ochtends.

Daarbij verspringt hij soms van radio zender, soms 10 x in de minuut. Ook programmeert hij radio zender soms willekeurig op een ander nummertje. Radio 538 staat normaal geprogrammeerd op 5 maar regelmatig ook op 2 en soms ook op 2,3 en 5. Daarbij verdwijnen soms de zenderlogo's of heeft 3FM opeens het zenderlogo van 538.

De auto staat nu bij de Skoda ze kijken er nu voor de 3e keer naar maar kunnen niks vinden.

Heeft iemand ervaring met dit probleem? Ik denk zelf vocht/kou of gewoon een defect scherm. Vocht of kou zou niet mogen vind ik met een auto van 7 maanden oud.

Bedankt!

RefleCs

Forumguru
Als ik dit zo hoor is het gewoon een defect in de Columbus. Als de auto daar nu al voor de derde maal voor bij dealer staat mag je toch wel verwachten dat men dat nu oplost door een vervangende unit te plaatsen.

JeromG89

Nieuw lid
Als ik dit zo hoor is het gewoon een defect in de Columbus. Als de auto daar nu al voor de derde maal voor bij dealer staat mag je toch wel verwachten dat men dat nu oplost door een vervangende unit te plaatsen.

Ik ga er ook van uit. Vanmiddag wordt ik gebeld maar was eens benieuwd of het vaker voorkomt. Ik laat nog wel weten als er een uitslag is

JeromG89

Nieuw lid

JeromG89

Nieuw lid
Vanmiddag de auto opgehaald bij de garage! Ze zeggen (de tijd zal het leren) dat er een software update nodig was om het probleem te verhelpen. We gaan het aankomende dagen dus merken.

Vreemde is wel dat alle instellingen en aanpassingen die ik via de VAG computer heb gedaan er nog instaan. Volgens mij gaat hij namelijk bij een fabrieksupdate naar de basisinstellingen. Maar goed we gaan het merken.

Als het probleem terug komt hou ik jullie op de hoogte.

MarcoO2

Forumguru
Ik neem aan dat ze alleen de software van de Columbus hebben ge-update, niet die van de auto.

B@s0302

Senior Member
@JeromG89 helaas heeft mijn Octavia precies hetzelfde probleem. Lijkt wel iets met temperatuur te maken te hebben maar tis vooral strontvervelend ivm bediening navigatie e.d. Maandag moet mijn auto voor zn 60dkm beurt dus zal hier ook posten wat volgens mijn dealer de oplossing is.

Bovenaan Onderaan