Problemen Columbus in mijn OII

Maarten

Forumguru
Ik heb een topic lopen waarin ik het o.a. had over mijn Columbus. Nu lijkt het me beter om even een nieuw topic te maken hier, om dat specifieke geval af te splitsen. Dat andere topic staat hier. http://www.skodaforum.nl/board/f45/yes-gekocht-oii-elegance-business-line-1-2tsi-dsg-7-a-18549.html Daar is de aanloop naar het afgesplitste probleem te vinden.

Samengevat de problemen met mijn Columbus waarbij het verhelpen van het probleem niet helemaal naar wens verloopt.

- Snelkeuze telefoonnummers in Columbus blijven niet opgeslagen en verdwijnen iedere keer weer
- Columbus geeft regelmatig een flikkerend (kleuren/storing patroon)scherm bij overschakelen van functie
- Columbus is steeds vaker heel traag met opstarten, invoeren van adressen en bedienen van telefoon en navigatiefunctie

De dealer kon geen gebreken vinden in de Columbus. Dit doet echter niet af aan de klachten heb ik hem verteld. De klachten zijn er en die zuig ik niet uit mijn duim. Waarom zou ik?
Het traag zijn, knipperende scherm, verdwijnen van de voorkeuze telefoonnummers is er. De dealer vroeg me of ik kon bewijzen dat het zo was.
Dat is lastig, want het treed onwillekeurig op.
In eerste instantie was het voorstel om de Columbus te vervangen en de oude op te sturen naar de importeur. Mocht het zo zijn dat er geen gebreken aan de Columbus zouden worden ontdekt dan zouden de kosten voor mijn rekening komen. Nou, toen heb ik de dealer haarfijn uitgelegd dat ik daar dus nooit mee akkoord zou gaan en of hij wel wist wat hij me voorlegde.

Nu is de stand van zaken zo dat er wederom een DIS melding (of zoiets) aangemaakt is om de importeur te verzoeken het euvel onder garantie te verhelpen.

Afwachten maar...

Bakkertje

Forumguru
Het klinkt inderdaad als een defecte Coumbus of wellicht iets met de bleutooth module.
De bleutooth module zit onder de bijrijdersstoel en daarvan zou je de stekker bij wijze van test eens los kunnen halen om te kijken of de columbus dan beter functioneert.

Wellicht is het een idee om een filmpje te maken van de klachten (zal moeilijk te timen zijn, maar goed) en dat vervolgens aan de dealer laten zien?

Succes in ieder geval.

Maarten

Forumguru
Het idee van het maken van een filmpje is inderdaad niet te doen.
Het probleem doet zich plotseling voor en duurt slechts een paar seconden.

Ik heb inderdaad ook geopperd dat het aan de bluetooth module zou kunnen liggen. Ze hebben dit meegenomen in hun reparatie.

Canon-Eye

Forumguru
Met zo'n continu meelopende dashcam gemonteerd op een slimme plek (dus met zicht op je Columbus) zou het te doen zijn - maar die dingen zijn helaas vrij prijzig...

Maarten

Forumguru
De soap is nog niet ten einde...
Vandaag weer bij de dealer geweest. Op verzoek van PON moest er weer een analyse gemaakt worden.
In eerste instantie kreeg ik bericht dat er toestemming was voor het vervangen van de Columbus, maar een dag later was die toestemming weer ingetrokken.

Ondertussen is de Columbus al twee keer vastgelopen en blijven de andere klachten onverminderd van kracht.

Helaas wil dat stomme ding geen storingsmeldingen geven bij het uitlezen. Ik word er moe van...

Maarten

Forumguru
Om de stand van zaken up to date te houden hierbij weer een nieuwe aflevering.

Van de week werd ik gebeld door de chef werkplaats van mijn lokale dealer. Helaas had hij slecht nieuws voor me. PON ging niet akkoord met het vervangen/verhelpen van mijn Columbus. Ondertussen zijn de klachten nog steeds aanwezig.
Ik heb de chef monteur gevraagd naar het besluit van PON maar dat kon/wilde hij me niet geven. Helaas kon hij niets meer voor me doen.

In antwoord op mijn mail heb ik aangegeven dat ik het er niet mee eens ben en dat mijn probleem nog niet verholpen is.

Hieronder de eerste mail van de dealer.

Goedendag Maarten,

Helaas kan ik je niet verder helpen (via garantie) met je navigatie ‘’probleem’’.
Ik verzoek je contact op te nemen met de leverende dealer, als je nog problemen mee hebt.

Groeten,

Autobedrijf Arnold de Rijk bv.

Op mijn reactie op zijn mail:

Hallo Maarten,

Dat kan ik niet doen, je kan contact opnemen met Klantenservice van Pon,
Die kan dan met afdeling garantie contact nemen.

Groeten

Tja, hoe nu verder? Ik heb al contact gelegd met de skodadealer waar ik de auto gekocht heb. De juiste man was niet aanwezig...

Bovenaan Onderaan