Problemen fabia 1.4

Status
Niet open voor verdere reacties.

Spaardingske

Nieuw lid
Mijn vriendin heeft een fabia 1.4 uit 2000 nu trok deze schokkend op en begon af en toe het lampje van de abs te branden .
Dus vandaag de fabia aan men vagcom gehangen en nu krijg ik deze fouten :
bij engine :

17526 - Oxygen (lambda) Sensor heating B1 S2 : Open circuit
P1118-35_00--

En bij ABS :

Deze Melding 2x

65535 - Internel Control Module Memory Error
00_10- -- Intermittent

Ik weet dat het abs probleem maar soms is maar nadat ik de fabia uitgelezen had heb ik een ritje gedaan van ongv 5km en toen ik hem daarna opnieuw uitlas was het abs probleem opnieuw opgedoken ... vandaar dat ik toch graag zou weten wat er net aan de hand is ?

en moet ik bij de foutmelding van de lambda sonde de lambda sonde vervangen of wat bedoelt vagcom hier precies mee ?

Alvast bedankt voor de antwoorden

grtzzz Sven

cvegreen

Forumguru
Dat is een heel specifieke vraag waar enkel diegenen met kennis daarop kunnen antwoorden vrees ik .

zefke

Lid
bij engine :

17526 - Oxygen (lambda) Sensor heating B1 S2 : Open circuit
P1118-35_00--

En bij ABS :

Deze Melding 2x

65535 - Internel Control Module Memory Error
00_10- -- Intermittent

Sven, de ECU heeft gedetecteerd dat het circuit van de verwarming van de lambda sensor onderbroken is. Dit kan in de sensor zitten, maar ook in de bedrading of connectoren. Als eerste zou ik de connector contacten eens bekijken en eventueel met contactspray schoonmaken. Dan kun je meteen de heater doormeten met een ohmmeter. Als dat allemaal in orde is blijft alleen de bedrading nog over om te controleren.

Als de verwarming niet werkt komt de sonde niet op temperatuur en klopt de meting niet. De ECU kan niet meer regelen en het mengsel kan te arm of te rijk zijn. Dit is niet alleen slecht voor het milieu maar ook evt voor je kat en de motor.

De ABS controller lijkt een intern geheugen probleem te detecteren, zo te zien kan dit alleen door de controller zelf veroorzaakt worden, dus geen externe fout.

suc6
Paul

Spaardingske

Nieuw lid
Sven, de ECU heeft gedetecteerd dat het circuit van de verwarming van de lambda sensor onderbroken is. Dit kan in de sensor zitten, maar ook in de bedrading of connectoren. Als eerste zou ik de connector contacten eens bekijken en eventueel met contactspray schoonmaken. Dan kun je meteen de heater doormeten met een ohmmeter. Als dat allemaal in orde is blijft alleen de bedrading nog over om te controleren.

Als de verwarming niet werkt komt de sonde niet op temperatuur en klopt de meting niet. De ECU kan niet meer regelen en het mengsel kan te arm of te rijk zijn. Dit is niet alleen slecht voor het milieu maar ook evt voor je kat en de motor.

De ABS controller lijkt een intern geheugen probleem te detecteren, zo te zien kan dit alleen door de controller zelf veroorzaakt worden, dus geen externe fout.

suc6
Paul

Ok bedankt voor de reactie , kga morgeavond dit allemaal is nakijken !

Spaardingske

Nieuw lid
ik heb daarnet de contacten eens bekeken , maar deze zien er allemaal netjes uit , ik heb ze toch maar eens met contactspray opgekuist en weer uitgelezen maar het probleem deed zich nog steeds voor

Hoe moet ik die sonde doormeten ?

zefke

Lid
Hallo Sven,

Je moet even uitzoeken welke draden van de sonde zelf zijn en welke van de heater. Daar heb je eigenlijk een schema voor nodig. De draden van de sonde daar meet je met een ohmmeter oneindig (als hij koud is) de draden van de heater zullen wel een ohmse weerstand hebben.

Hoeveel draden heeft de sonde?

groetjes
Paul

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan