Problemen met aftermarket Xenons

VEEJAY

Forumguru
Mijn rechter xenon die knippert de laatste tijd vaak, daarna valt hij uit. Het lijkt of hij net niet genoeg spanning opbouwt. Na een paar keer aan en uit dan doet hij het wel weer. Maar 's avonds is dat natuurlijk niet handig.

Morgen ga ik naar de vag spoedservice, hopelijk kunnen ze er wat mee.

Komt dit bekent voor bij anderen??

Ja, dit fenomeen ken ik wel. Heeft die lamp dat altijd al gedaan of is het iets van de laatste tijd? Ik heb namelijk ook een xenon set gehad van Hella, welke een erg grote opstart stroom heeft zo bleek, met exact dezelfde symptomen zoals die van jou. Het electrisch circuit van de Skoda heeft hier moeite mee. Na de set omgeruild te hebben voor een ander merk werkt het perfect.

Frankie

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Veejay</font><hr />
Mijn rechter xenon die knippert de laatste tijd vaak ,

[/ QUOTE ]

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Tuimelaar</font><hr />
Heeft die lamp dat altijd al gedaan of is het iets van de laatste tijd?

[/ QUOTE ]
/forum/images/graemlins/shocked.gif maar ook beetje /forum/images/graemlins/grin.gif

Deje

Lid
Volgens mij heeft ´t niets met de startstroom te maken maar met de programmering / instelling. De niet-xenon instelling begrenst de startstroom van de H7´s bij het opstarten volgens mij. Als de startstroom vervolgens niet hoog genoeg is wordt de lamp vervolgens uitgeschakeld (nogmaals: bij halogeen...) en gaat het defectlampje in het dashboard branden. En eventueel een melding in de maxidot.... Een tweede keer inschakelen wil wel es helpen!
Weet iemand overigens welke bit-code veranderd moet worden bij ombouw naar xenon?????
/forum/images/graemlins/1761.gif

Daniel

Lid
hey veejay ik heb dat probleem ook gehad met mijn vorige auto(golf IV)met een van mijn koplampen.
ik had er vooral last van als het erg koud buiten was geweest en dan met name smorgens vroeg. moest soms wel 8x mijn lampen op nieuw aan doen wilden ze allebij branden, dat was echt kl*te en heel iritand!!

VEEJAY

Forumguru
Nou zojuist nar 1 uurtje wachten conclusie:

Het lampje zelf is niet in orde, ze hebben de conversiekit links uitgebouw en er een normale H7 lamp ingedaan. Ik rij dus nu 50% xenon. Nieuwe lamp wordt besteld. Gezien het verbod op aftermarkets is er niet altijd op voorraad.

Ik kan in ieder geval nu goed vergelijken /forum/images/graemlins/24.gif

VEEJAY

Forumguru
Nou zojuist nar 1 uurtje wachten conclusie:

Het lampje zelf is niet in orde, ze hebben de conversiekit links uitgebouw en er een normale H7 lamp ingedaan. Ik rij dus nu 50% xenon. Nieuwe lamp wordt besteld. Gezien het verbod op aftermarkets is er niet altijd op voorraad.

Ik kan in ieder geval nu goed vergelijken /forum/images/graemlins/24.gif

(mocht je een O2 zien met een witte en gelige lamp dan ben ik dat)

VEEJAY

Forumguru
Even 5 jaar later reageren: De oplossing was een ander merk aftermarket Xenon setje door een Seat dealer laten inbouwen. (sorry merk weet ik allemaal niet).

De Seat dealer had de factuur naar de Skodadealer gestuurd. Daarna tot einde leasetermijn nooit problemen meer gehad met de aftermarkets.

Nu rij ik met originele xenons en tot nog toe geen problemen (afkloppen)

MarijntjeTDI

Actief lid
ik had dit bij mij eerst ook, je kon het deels ondervangen door met vagcom "xenon shutters"installed aan te vinken. Vraag me niet hoe het kan maar het knipperen was over....

Bovenaan Onderaan