Problemen met Bolero infotainment systeem

kiezel

Lid
Hallo iedereen!

Ik heb sinds enige tijd last met m'n Bolero radio. Het is namelijk zo dat de radio 's ochtends (vooral wanneer het kouder is) niet reageert. Het touchscreen reageert dan totaal niet.

In sommige gevallen blijft de radio zelfs hangen met het Skoda logo, of kan ik niets bedienen met de knoppen aan het stuur.

Heeft iemand hier soms last van en wat raden jullie aan?

Desmo

Actief lid
Merk wel dat hij moet opstarten, het bladeren door je muziek nummers op je SD kaart vooral als je op de afbeelding drukt krijg je niet gelijk de onderliggende afbeeldingen. Beetje langzame processor denk ik.

nisuthai

Forumguru
Ik herken ook dat probleem met de Bolero, ik heb zelfs een keer gehad hoorde wel muziek maar het scherm bleef op zwart staan en sprong ook niet aan, ik ben toen naar de dealer gereden de auto uitgezet en ongeveer 10 minuten later bij de auto gekomen deed alles weer nadat het contact weer was geactiveerd van de wagen, net of hij een herstart nodig had net zo als een computer.

Dat euvel heb ik nog niet terug gekregen, dat het touchscreen niet goed reageert en dat de bediening vanaf het stuur het niet altijd na de koud start gelijk werkt, dat gebeurt nog steeds regelmatig of het nu met koud en warm weer is bij mij geen verschil, ook het koppelen van de telefoon vindt hij niet altijd. Ik denk dat het systeem een update nodig zou moeten hebben om de bugs er uit halen die nog in het systeem zitten.

Maar waar haal je de update vandaan is de volgende vraag dan, ik zou het niet weten.

Altos

Banned
Hebben jullie toevallig allemaal een MY2015?
Ik heb een MY2016 en nog nooit 1 van deze problemen gehad...koud of warm, nog nooit...

nisuthai

Forumguru
Ik heb inderdaad een MY2015 versie het is een First Edition Style uitvoering, het is niet ernstig maar wel storend de werking.

Fonzer

Lid
Toevallig vorige week voor het eerst gehad. Geen beeld, wel de piepjes van de parkeersensoren. Een halfuur later bij het starten werkte het weer naar behoren. Ook hier MJ2015

kiezel

Lid
Ik heb volgende website gevonden voor updates: http://updateportal.skoda-auto.com/

Echter zijn er voor mijn wagen zogezegd geen updates. Raar, want ik hem 'm nu toch al een goeie 8 maanden.
Ik denk dat ik het gewoon even afwacht en dit ga aankaarten bij m'n groot onderhoud (30 000km).

Desmo

Actief lid
Ik heb een MY2016 mijn touchscreen werkt wel gelijk. Alleen het gelijk bladeren door de muziek niet en ik heb ook als ik na het starten gelijk achteruit rij en dan weer vooruit dat het systeem wat langer tijd nodig heeft om het parkeersensor scherm te verlaten. Bij mij lijkt het het erop dat het systeem nog aan het opstarten is, waardoor alles net wat langer duurt.

FabiaLicious

Actief lid
Ik heb het nu verschillende keren gehad dat bij het weg rijden wel het scherm te zien is maar geen geluid.
touch screen werkt wel en muziek afspelen van de SD kaart ook.
pas als ik even stop, de motor uitzet en de sleutel een minuut of twee er uithaal, dan gaat de radio weer spelen bij opnieuw opstarten.

kiezel

Lid
Mijne is ook bouwjaar 2015, first edition. Ik vind het allemaal erg zonde, die kleine en grote besparingen. Zo doe je je merk toch geen eer aan?

Bovenaan Onderaan