Problemen met fabia chronologisch

Status
Niet open voor verdere reacties.

neoproject

Actief lid
Hey ik zou graag een thread starten over problemen die jullie al hebben gehad met je Fabia. Er bestaat een thread over bekende kwalen maar hier maakt het niet uit, ik zou graag een lijst zien van alle problemen die je had met de fabia in chronologische volgorde. Misschien komen er wel bepaalde zaken aan het licht.
Misschien kunnen we het overzichtelijk doen, ik zal proberen een voorbeeld te geven. Laten we starten!

Fabia 1:

Type: 1.4TDI 70PK
Bouwjaar: december 06
Kilometerstand: 6000km's

Opties:
Airco
radio symphony + 8LS
Parkeersensoren
CV + remote
Cruise control
Electrische ruiten vooraan

Problemen:

- mijn sigarette-aansteker werkt niet meer, vermoedelijk door het gebruik van de GPS-stekker.
(na 2 maanden)
- Vorige week wou ik mijn raam openen en de passagiersraam opende. Tot hiertoe nooit meer voorgehad. probleem deed zich recent voor op 6000km's.

Zo dat is gelukkig maar alles wat ik tot hiertoe te melden heb :)

bluskabouter

Forumguru
fabia combi 1.4 16v equipe
bouwjaar:10-2005
km stand:29995

opties;
airco
mistlampen voor
vanaf b-stijl verduisterd
chromen ringen rond de mistlampen en klokken
kleur:highland green

problemen:

problemen met de achterklep, slot is vervangen{sluit niet goed}
geen goede massa aan achterverlichting links, beter contact gemaakt
het bekende probleem met lekkage aan achterdeuren,is opnieuw afgekit.
momenteel rubber probleem aan achterdeuren laat los aan de bovenzijde bij het kleine ruitje.nog niet opgelost.{beide zijden}.
verder rijdt mijn fab fantastisch.

neoproject

Actief lid
Die lekkage aan de achterdeuren komt echt wel zeer vaak voor. Ik vraag me af hoeveel % van de fabia's hiermee te maken krijgt. Ik hoop dat ze het in het laatste model van de fabia 1 hebben opgelost. Ik zou een van de laatste in productie hebben naar het schijnt.

Fabia

† In Memoriam
Ik ben heeeel bang van niet. Heb zelf een Fabje uit november 2005 en heb laatst de achterdeuren laten kitten vanwege het vochtprobleem. Ik moet zeggen dat het goed geholpen heeft. Dus ik zou je Fabje gelijk maar laten afkitten.

als PON nou eens een keer verantwoordelijkheid neemt en die auto's bij binnenkomst in Nederland meteen zouden afkitten.
Maarja PON houdt liever altijd alles stil, geen slapende honden wakker maken en als een consument dan iets meldt doen ze alsof hun neus bloed.

Net zoals wat Volvo Zweden met de eerste generatie S40 en V40 deed. Bij binnenkomst in de haven werden de auto's meteen voorzien van was in de kokerbalken en een gewone algehele anti-roest behandeling omdat Volvo Nederland dat niet nodig achte, maar in Zweden waren die dingen binnen de kortste tijd aan het rotten.

Ted

Forumguru
Omdat ik niet veel vertrouwen had in mijn garage heb ik reeds in de garantie periode - overigens na lekkage van 3 deuren- alle deuren met carroseriekit gedicht. Daarna totaal geen last meer gehad. Andere fabia bezitters moesten vaak terug komen voor een herhalingsbeurt.

Helaas jammer dat VAG zo hard leers is. Daar kunnen ze van de Japanners nog veel van leren!

Groeten Ted.

purk

Senior Member
IK den k niet dat het alleen maar aan pon ligt, als het probleem bekent is bij alle dealers dan kun je je afvragen waarom de dealers het niet doen, pon zorgt er alleen maar voor dat de wagen zo snel mogelijk bij de dealer staat. en vergeet niet dat pon de auto niet gemaakt heeft

ff voor alle duidelijkheid ik heb niks met pon te maken, ik werk alleen bij een vw dealer en weet ook dat pon qau probleem oplossingen veel doet voor de Nederlands markt maar ook niet alles voor mekaar krijgt vanuit duitsland, pon is natuurlijk ook weer afhankelijk van de fabrikant/fabriek. dus niet gelijk Pon dit en pon dat, ik herhaal hun maken de onderdelen niet en kiezen ook niet voor slechte kwaliteit, dat doet vw/skoda/audi/seat ag of hoe je het ook wilt noemen.

purk

Senior Member
Omdat ik niet veel vertrouwen had in mijn garage heb ik reeds in de garantie periode - overigens na lekkage van 3 deuren- alle deuren met carroseriekit gedicht. Daarna totaal geen last meer gehad. Andere fabia bezitters moesten vaak terug komen voor een herhalingsbeurt.

Helaas jammer dat VAG zo hard leers is. Daar kunnen ze van de Japanners nog veel van leren!

Groeten Ted.

goed gezegt, ik ben het helemaal met je eens, ze willen bij de vag groep veel auto's maken voor een redelijke kwaliteit ( wat ze hebben zo'n goede naam...Nog wel ja ) jammer alleen dat de oude generatie auto wel goed zijn en de huidige steeds slechter worden........

Fabia

† In Memoriam
Ik heb gelukkig het kitten binnen mijn garantie periode laten doen want toen ik daar een afspraak voor maakte was het eerste wat de dealer vroeg of het binnen de garantieperiode was. M.a.w. als het dus daarbuiten was geweest had ik er zelf voor kunnen betalen. Terwijl iedere Fabia rijder dit probleem heeft. Dan zou je toch verwachten dat er coulance zou worden toegepast.

neoproject

Actief lid
Zou ik het nu preventief kunnen laten afkitten op kosten van de dealer? Ik heb er momenteel nog geen last van maar ik zou het toch graag willen voorkomen.

Dankzij dit forum wist ik van het vochtprobleem af. Ik vertelde het aan de dealer en die wist niets van het lekkageprobleem af.

Toen ik mijn wagen na 1500km even terug binnen moest brengen voor een eerste kleine checkup zag ik een fabia break staan met aangedampte ruiten vanbinnen. Eigenlijk wel erg dat die dealers het probleem gewoon durven ontkennen. Als hij mij eerlijk gezegd had dat dit probleem zich voordoet had ik de wagen ook nog gekocht.

Fabia

† In Memoriam
Ik zou gewoon de dealer er op aan spreken en preventief laten afkitten. En anders moet íe maar eens op dit forum lezen over het vochtprobleem. De meeste dealers weten er van, de mijne (Van Loon in Gouda) was ook op de hoogte. Hij wist precies wat het was toen ik er over belde.

neoproject

Actief lid
Wanneer hebben jullie voor het eerst het lek ontdekt? Is dat binnen een aantal weken, maanden of jaren? Ik zou graag een inventarisatie krijgen hier van de problemen om zo te weten te komen of er bepaalde problemen kunnen voorspeld worden in een bepaalde periode. Je weet maar nooit :)

30HTGB

Nieuw lid
Hallo, ben nieuw hier. Ik heb zelf een Fabia Combi van eind 2001 (nieuw aangeschaft), eigelijk had ik al gelijk problemen ben een paar keer terug geweest in de loop der jaren, dan gaat het even goed, maar de klachten blijven terug komen. Ik heb tot nu toe geen rekening gekregen, maar wel lastig dat het steed opnieuw gaat doorlekken

Roel

Lid
Ik heb een Fabia Combi uit 2002 gehad en ook bij mij was er lekkage bij de achterportieren (in 2003). Nadat de rubbers waren vervangen heeft het probleem zich niet meer voorgedaan.

Fabia

† In Memoriam
Zo kwam ik een tijdje geleden bij nat weer bij mijn dealer en zag ik verscheidene Fabia's staan die compleet van binnen beslagen waren. Het is echt een chronisch probleem. Na het afkitten door mijn dealer is het een heel stuk minder geworden. De ramen beslaan niet meer maar af en toe hangt er nog wel een wat muffige klamme lucht in de auto als het regend.

neoproject

Actief lid
Zouden echt alle auto's problemen hebben met vocht of zijn er hier toch mensen die hier nooit problemen mee hebben gehad? Ik lees heel vaak over dit probleem maar misschien zwijgen diegene die er nooit problemen mee hebben gehad?

Fabia

† In Memoriam
Ga er maar van uit dat iedere Fabia bezitter er last van heeft, het is gewoon een constructie fout. Vandaar ook dat alle dealers er van af weten en heel vaak ook gratis afkit.

Ga er maar van uit dat iedere Fabia bezitter er last van heeft, het is gewoon een constructie fout. Vandaar ook dat alle dealers er van af weten en heel vaak ook gratis afkit.

Wat dan eigenlijk wel triest is, ze hebben 7 jaar de tijd gehad om het op te lossen...

Mark

Banned
Zouden echt alle auto's problemen hebben met vocht of zijn er hier toch mensen die hier nooit problemen mee hebben gehad? Ik lees heel vaak over dit probleem maar misschien zwijgen diegene die er nooit problemen mee hebben gehad?

Ik heb 10 maanden met een Fabia gereden, onder garantie is de vooruit vervangen (constructie fout in de ruit) en de lekkende veren van de achterklep.
Van vochtproblemen zelf heb ik nooit last gehad.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan