Problemen met licht en/of regensensor octavia 3

Octavia074

Nieuw lid
Goedemorgen allemaal,

Wij hebben nu 3 jaar een O3 1.6 tdi greentech van 2013 welke nu 210 dkm op de teller heeft staan. Nu had ik vorig jaar dat de regensensor af en toe haperde tot hij het helemaal niet meer deed. Sinds deze week krijg ik de melding dat automatische verlichting niet meer werkt en wordt het vervelend. Ik lees wel over een licht- of regensensor maar lees nergens of het 1 en dezelfde sensor is. Aangezien de dealer duur is en ik er iets mindere ervaring mee heb wil ik het eerst hier proberen.

Nu lees ik ook dat er verborgen opties te activeren zijn via de computer en ben benieuwd of er iemand hier op het forum is die mij kan helpen om dit in te stellen. Bij voorkeur in regio Twente.

Bij voorbaat dank!
Frens
Hengelo

Octavia074

Nieuw lid
Bedankt voor je reactie en de linkjes naar jouw reacties van andere posts. Maar wellicht heb ik de vraag verkeerd gesteld: is er iemand die dat voor mij kan doen inclusief coderen, voor zover ik weet moet de regensensor na vervanging opnieuw gecodeerd worden?

Frens.

hemi24

Forumguru
Eerste stap lijkt mij om te controleren of er foutmeldingen in de wagen zijn…

Dan pas kun je wat gerichter stappen gaan ondernemen.

voor leden die voor je kunnen uitlezen en eventueel coderen zou ik de zoekfunctie eens raadplegen!

Mischa-superb

Forumguru
Mijn advies: de regensensor los halen nieuwe pad ertussen met de speciale spray dan moet alles weer werken. De lichtsensor zit vaak ook in de regensensor verwerkt.

Antera

Donateur
Bedankt voor je reactie en de linkjes naar jouw reacties van andere posts. Maar wellicht heb ik de vraag verkeerd gesteld: is er iemand die dat voor mij kan doen inclusief coderen, voor zover ik weet moet de regensensor na vervanging opnieuw gecodeerd worden?

Frens.

De eerste generatie sensor ( model 2013/2014) Hadden een slechte lichting en die gaven vaak problemen en zijn ondertussen als door 3 generaties vervangen. Maar de eerste was echt vaak voorkomend met dit soort klachten.

Dat kan ik voor je doen indien gewenst neem maar even contact met me op via whatsapp.

Bovenaan Onderaan