Problemen met O3 my2016

sinds oktober 2015 heb ik een nieuwe 03 gekregen. Tot deze week heb ik maar 5000km mee gereden zonder problemen of gedoe...

En gister begon de ellende:
Gisterochtend vroeg opgestaan voor werk. Ik ben lekker relaxt in de auto gestapt en toen drukte ik op m'n start knop. Kennelijk vond de O3 dat niet leuk, want alle alarm bellen gingen aan!
Motor sloeg niet aan
4 banden hadden problemen
Driver Assistant deed het niet
Esp kapte ermee
Parkeer sensoren gaven fout meldingen en de knop knipperde
Airco motor ging hard draaien
En de auto piepte heel hard

Dus ik Skoda gebeld die ANWB stuurde,... Die kreeg het ook niet aan de praat. Dus kwam de takel wagen. Wonder boven wonder krijg hij hem wel aan met fout meldingen. Ik mee richting de dealer... Eenmaal bij de dealer deed de auto het weer zonder foutmeldingen.
Dealer heeft alles uitgelezen en kon niks vinden. Als verklaring gaven ze. Waarschijnlijk eenmalig, nu doet O3 het weer, kan niet traceren omdat de meldingen weg zijn.

Oke ik dacht ik kan het wel laten staan, maar ze doen er niks meer mee. Dus had het weer naar huis gereden.

Vanochtend was het wel spannend of de O3 het wel zou doen... En jaa hoor jackpot!
Zelfde foutmeldingen weer! Weer zelfde circus alleen reed de auto ook niet bij de dealer. Dus met leen auto naar m'n werk..

Einde van de dag gebeld wat de status is.. Kreeg ik te horen dat ze het niet weten, Skoda Nederland ook niet en ze zijn in overleg. Eenmaal op de werkplaats was de storingen weer weg en reed de auto!

Voor nu staat de auto bij de dealer... Morgen gaan ze weer verder en hopelijk maandag met meer antwoorden...

Durf het haast niet te vragen... Komt dit iemand bekend voor???
 

Level42

Forumguru
Één keer kermis op mijn klokkenwinkel gehad tijdens een rit met mijn O2, was een losse stekker volgens de dealer, die hebben hem weer extra goed vastgezet en daarna nooit meer problemen gehad.

Een monteur die je wegstuurt dat zoiets "een keer kan voorkomen" is m.i. een prutser, er is altijd een oorzaak voor zoiets.

Als het altijd 's ochtends is misschien vocht ?
 

ElScorpione

Forumguru
Komt mij niet bekend voor. Maar zeer vervelend voor jou. Het lijkt alsof er een soort kortsluiting in het systeem zit. Ik ben geen monteur, dus heb er geen verstand van. Positief is dat de dealer het euvel ook heeft kunnen constateren. Veel succes.
 
Het is wel toevallig dag het 2x in de ochtend was.. Of het door de ochtend vocht komt geen idee.. Ben we blij dat de dealer het ook geconstateerd heeft.. Nu wachten wat er uit komt
 

andrehj

Forumguru
Dit klinkt als een elektrisch probleem. Mogelijke oorzaken:
  • Losse connector ergens
  • Draadbreuk (marter?)
  • Slechte massaverbinding
  • Overleden accu (deze zou ik als eerste checken)
 

paultie

Forumguru
ik gok ook op een overleden accu....

symptomen lijken ook op het loshalen van je accupolen en erna weer terug plaatsen en het contact aanzetten.
Dan komen ook al deze meldingen weer tevoorschijn. Na het rijden zijn ze weg (althans bij een S3)
 

Wreckingtube

Actief lid
Geen idee welke topic ik hiervoor moet nemen maar deze lijkt me wel te passen voor deze vraag :) mijn rs tdi is nu 3 weken oud en ik heb het al 2x voor gehad dat men ventilator bij de motor nog een 4 tot 5 min blijft draaien na het verlaten en op slot doen van de wagen eerste keer was al na een week en dernet had die het weer is dit een normaal iets of moetk me zorgen maken de olietemperatuur is zoals altijd 90°C
 

abelsj

Forumguru
Geen idee welke topic ik hiervoor moet nemen maar deze lijkt me wel te passen voor deze vraag :) mijn rs tdi is nu 3 weken oud en ik heb het al 2x voor gehad dat men ventilator bij de motor nog een 4 tot 5 min blijft draaien na het verlaten en op slot doen van de wagen eerste keer was al na een week en dernet had die het weer is dit een normaal iets of moetk me zorgen maken de olietemperatuur is zoals altijd 90°C
Is normaal hoor. Regeneratie roetfilter
 

DannyG

Forumguru
Ik heb het enkele minuten doordraaien van de ventilator na stoppen bij al m'n auto's (Mitsubishi's en Audi) gehad en is volledig normaal. Staat ook expliciet in de handleiding vermeld. Op pagina 127 "wegrijden en rijden" staat vermeld:

"Nadat het contact is uitgeschakeld, kan de koelluchtventilator (ook bij uitgeschakeld
contact) nog circa 10 minuten verder draaien."


(ik weet niet hoe ik een .png kan linken die op m'n eigen bureaublad staat).

Je moet je dus niets van die ventilator aan trekken, is perfect normaal ;).

Wel erg van de topicstarter maar zoals eerder gesteld lijken de problemen, eens gevonden, perfect oplosbaar (losse of slecht contactmakende stekker, batterij of poolcontacten en marters kunnen inderdaad flink wat schade in bekabeling en isolatie van kabels veroorzaken. Ik hoop voor hem dat de oorzaak snel gevonden wordt en z'n problemen verholpen.

Succes :thumbsup:

Groetjes,

Danny
 
Beste noreaga, enkele weken geleden ben ik over een stuk ijzer gereden die mijn stuurhuis kapot schrapte en een stekker los trok. Ik kreeg dezelfde foutmeldingen als u. Mogelijk zit er ergens een stekker los of maakt geen goed contact. Succes
 
ik gok ook op een overleden accu....

symptomen lijken ook op het loshalen van je accupolen en erna weer terug plaatsen en het contact aanzetten.
Dan komen ook al deze meldingen weer tevoorschijn. Na het rijden zijn ze weg (althans bij een S3)

ANWB had ook de accu getest, losgehaald en gereset... Maar helaas bleven de meldingen


Beste noreaga, enkele weken geleden ben ik over een stuk ijzer gereden die mijn stuurhuis kapot schrapte en een stekker los trok. Ik kreeg dezelfde foutmeldingen als u. Mogelijk zit er ergens een stekker los of maakt geen goed contact. Succes

Ik had de dag daarvoor wel even naar Limburg gereden en terug.... Kan goed zijn als iets los getrokken heeft. maandag hoor ik meer van de dealer en zal dit dan ook doorgeven. Het is de steker van de stuurhuis?
 
Bij mij brak er een stukje van het stuurhuis af en werd de stekker los getrokken door een stalen pen die uit de weg stak. Bij normale omstandigheden kan de stekker niet los getrokken worden lijkt mij. Ik ben geen monteur, maar een slechte verbinding in de stekker zou het goed kunnen zijn. Stekker zit in of bij het stuurhuis.
 

turboturbo

Forumguru
Nog een kleine tip: film de eerstvolgende (koude) starts met je telefoon.

Mócht het probleem zich op dat moment voordoen, heb je een filmpje van wat zich zoal voordoet. Overigens is in jouw geval het verhaal wel aardig duidelijk (ongeveer alle elektrische systemen slaan op tilt) en gelooft de dealer je op basis van je eigen verslag.
 
Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
Ik zit op hetzelfde pad als @andrehj Mogelijk nog een slechte verbinding van de massakabel van de accu, of een draadbreuk daarin, of slecht vastzittende accuklemmen.

Een monteur die niets beters weet dan 'kan voorkomen' en verder niets doet, valt voor mij in dezelfde categorie deskundigen als de priester die auto's zegent met wijwater.

Voor de duidelijkheid: het kan gebeuren dat een monteur het niet meer weet, en geen idee heeft waar ie moet zoeken, maar zeg dat dan gewoon, en kom niet met flauwe smoezen.
 

Skoda79

Senior Member
Een monteur die niets beters weet dan 'kan voorkomen' en verder niets doet, valt voor mij in dezelfde categorie deskundigen als de priester die auto's zegent met wijwater.

Voor de duidelijkheid: het kan gebeuren dat een monteur het niet meer weet, en geen idee heeft waar ie moet zoeken, maar zeg dat dan gewoon, en kom niet met flauwe smoezen.

Past prima bij het topic "onderhoud bij de dealer of elders".
Dit soort rare praat heb ik enkel ooit gehoord bij de dealer en is ook exact de reden waarom we met onze privé auto niet bij de dealer komen.
 
De dealer heeft deze hele week aan de auto gesleuteld... Ze hebben eerst alle bekabelingen en connectoren nagelopen on te kijken of daar iets zat....
Nu blijkt het niet aan de kabels en connectoren te zitten ... Op advies van Skoda NL hebben ze een nieuwe regel apparaat erin gezet..
Gister kreeg ik te horen dat een andere regel apparaat moet komen...
Bellen ze vandaag op... De nieuwe regel apparaat is pas begin mei leverbaar... Ze hopen dat het hiermee opgelost wordt, maar ze weten niet of de probleem daaraan ligt...Echt ongelofelijk hoe ze dit gaat...

Tot die tijd rij ik in een leen auto... VW golf station... Alleen zonder enige luxe van m'n Skoda

Nog een kleine tip: film de eerstvolgende (koude) starts met je telefoon.

Mócht het probleem zich op dat moment voordoen, heb je een filmpje van wat zich zoal voordoet. Overigens is in jouw geval het verhaal wel aardig duidelijk (ongeveer alle elektrische systemen slaan op tilt) en gelooft de dealer je op basis van je eigen verslag.

Ja gelijk heb je, gelukkig heeft de dealer het ook geconstateerd
Ik ben benieuwd @noreaga. Klinkt mij ook als iets veroorzaakt door bijvoorbeeld een marter. Heb je die knagers in de buurt?

Geen idee of er knagers in de buurt leven. Ik was die dag op logee..
 
Lekker dan, kunnen ze het niet uit een auto uit de showroom halen. Beetje service gericht mag wel dacht ik zo.
 
Bovenaan Onderaan