Problemen met Online Diensten

Wie o wie heeft hier ervaring mee of kent de oplossing? De dealer komt er niet uit en heeft het probleem bij de importeur neergelegd. Dit duurt inmiddels vier dagen en de oplossing lijkt nog ver weg.

Dit is eigenlijk een vervolg op mijn probleem (wat inmiddels is opgelost) met de koplamphoogteregeling.

Nadat ze de regelaar hadden vervangen en een update hadden uitgevoerd, kwam er een storing in het herkennen van mijn sleutels. Door het opnieuw inregelen van de sleutels, was dit probleem opgelost. Echter kon mijn systeem niet meer synchroniseren. De APP gaf aan dat de auto offline was.

De auto heeft wel een internetverbinding. Dit probleem kwam na het vervangen van de regelunit en/of inregelen van mijn sleutels. Dit probleem had ik niet voordat de auto naar de dealer ging voor onderhoud/reparatie.

1742013360265.png

hemi24

Forumguru
Een online module in storing kan een draak zijn…!
Bij mij ging de module ook in storing nadat de auto voor een terugroepactie binnen was geweest. Heeft vervolgens een 5 tal garagebezoeken over 4 maand moeten duren.
Bij de laatste herstelpoging van de dealer was het volgens de medewerk nog steeds niet opgelost, maar wonde kon ik halverwege de rit naar huis wel een nieuwe verbinding opzetten; sindsdien draait de app weer prima.

De dealer en importeur hebben inmiddels wat ideeën uitgewisseld en dingen geprobeerd. Helaas nog steeds geen resultaat. Dealer geeft aan nog niet eerder dit probleem te hebben meegemaakt. Zij geven aan dat de importeur dit ook zegt. Dat laatste kan ik mij echter moeilijk voorstellen.

Is er een dealer die jullie kennen die wel ervaring heeft met het oplossen van de verbinding in de auto? De auto heeft wel internet maar lijkt niet te kunnen verbinden met de server. Ik ben de auto inmiddels al een week kwijt en zicht op een oplossing lijkt nog ver weg.

Ik heb een superb 3v en had ook problemen met communicatie module na firmware update.
Ik heb toen zekering 17 (instrumentelpaneel en noodoproep) even getrokken en teruggeplaatst. Daarna kwam hij weer online.
Geen idee of dit ook een oplossing voor jou zou kunnen zijn. Maar kwaad kan het wellicht ook niet.

chollie

Nieuw lid
accupool 10 minuten loshalen, helpt dat niet? Dan wordt de verbinding opnieuw opgezet. Het lijkt mij dat je in een loopje zit.

Ik heb morgen contact met de dealer. Ga ze dit meegeven. Ik heb wel internet verbinding in de auto. Hij connect alleen niet met de server.

hemi24

Forumguru
Laat ze anders contact opnemen met Century vestiging Hoogeveen, die hebben (uiteindelijk) mijn Scala met identiek klinkende symptomen ook weer aan de praat gekregen.

En nee, zekeringen en accupolen loshalen werkt niet altijd…

Ik heb vandaag weer contact gehad. Ze geven aan de de ocu-unit vervangen moet worden en dat dit waarschijnlijk het probleem gaat oplossen. 100% zeker weten ze het niet. Met een beetje geluk is het onderdeel morgenochtend binnen en kunnen ze er gelijk mee aan de slag.

Inmiddels is de auto al een week weg en rijd ik rond in octavia combi 2024 als leenauto. Heb de octavia 2017 gehad. Moet zeggen dat die iets rapper was. De 1.5 116pk 4 cilinder, is heel tam. Je mist vooral koppel. Maar goed, dat voorwat betreft de mini review.

Vandaag de auto opgehaald. Met het vervangen van de ocu-unit is het probleem opgelost.

Wat wel jammer is, dat de TA functie die ik via Antera erop had gezet ook gewist is.

De dealer vertelde (ergens in 2023) dat TA niet mogelijk was in mijn auto en dat dit problemen zou kunnen geven met "de computer". Destijds toch erop laten zetten.

Kunnen de problemen die ik had hier iets mee te maken hebben gehad? Of zie ik nu spoken.

Guido PV

Nieuw lid
Ik lijk dezelfde uitdaging te hebben. Mijn Enyaq V60 modeljaar 2022 heeft 1,5 week bij de dealer (Nijmegen) gestaan voor een terugroepactie software update naar versie 3.7 + ICAS3 regelapparaat SW update + online-aanpassing en updaten van het SAM-regelapparaat 97SX CR01
Het updaten liep steeds vast. De garage gaf aan dat het door de trekhaak kabelset kwam, 13 polig met JaegerCANtrol 383078.
De update is uiteindelijk gelukt, vandaag auto terug gekregen. Laatste contact met de app is 11 dagen terug, er is geen verbinding meer met de app. Ook geeft de app een storing met de elektronische parkeerrem en de elektrische motor. In de auto zelf is de software versie niet op te roepen en de serviceacties zijn onverwachts beëndigd. Gebeld met de dealer, maar deze heeft vandaag nog geen oplossing gevonden.

Klinkt inderdaad een beetje hetzelfde. Komt er wel een internetverbinding tot stand in de auto? Als dat niet zo is, kan je het trucje uithalen met zekering 19. Anders denk ik ook een nieuwe ocu unit. Dure grap, dus gaan ze eerst van alles uitproberen. Meldingen in de app zou ik nu niet serieus nemen.

Bovenaan Onderaan