Hoi Medeforumgebruikers. Ik heb de laatste tijd last van een storing in het Abs systeem. Hierdoor gaat het Abs en Asr lampje branden. Heel af en toe was het lampje uit waarna hij na een tijdje weer begon te branden. Ik kreeg een tip om eens te kijken of de Abs sensor misschien vervuilt was.(klontjes ijzerslijpsel of zo). En inderdaad,na het eraf halen van de remtrommel (ook met heel veel moeite) bleek er ontzettend veel ijzerslijpsel op de Abs sensor te zitten. Ook zag ik dat de remcilinders remolie lekte. Gelijk nieuwe remcilinder en remblokken erop gezet. Nu kreeg ik veel problemen met de remtrommel monteren. Deze paste gewoon niet meer. Heb goed gekeken of er iets was wat ik terug moest stellen,maar er zit helemaal niets. Handremkabels losser gezet. Niets hielp. Heb toen met een beetje geweld en een hamer de boel er weer op kunnen slaan. Niet ideaal volgens mij,maar goed de trommel ging erop. Proefrondje gereden om de remmen te laten inslijten. Bleek dat het Abs lampje gewoon bleef branden. Geprobeerd te resseten met Vagcom,maar hij springt er meteen weer in. Heb de boel toen maar weer gedemonteerd en de Abs sensor met veel pijn en moeite eruit gekregen. Deze is besteld en is er(als het goed is) morgen. Voordat ik straks weer moet gaan rammen met de hamer,is er iemand die een tip heeft hoe ik die trommel zonder problemen erop kan zetten zonder geweld ? Bij al mijn andere auto's die ik gehad heb schoof je hem zo over de remblokken heen. Graag een reactie,anders loop ik morgen weer te klooien met die trommel. Vr.Gr.Henk.