Problemen met sleutel

QuantumCat

Donateur
Hoi allemaal,
Vorige week wilde mijn auto niet starten.
Nu krijg ik van de garagist deze melding terug:
mijn sleutel maakt geen contact meer met de auto (boordcomputer?)

Kan de oplossing zo simpel zijn als de batterij in de sleutel vervangen, of is er meer aan de hand en moet de hele sleutel vervangen worden?

dad5f9439de210a9c789336623a21b7d.jpg

QuantumCat

Donateur
Dus dit kan een batterij probleem zijn.
Duidelijk.
Thanks
Gaan we naar kijken

Ik wist niet zeker of het een actieve of passieve start-onderbreking was.

De laatste keer dat ik start-onderbreker problemen had, bleek het "die spuuglelijke sleutelhanger", die ik eraf had gehaald, te zijn.

Tees

Donateur
Als ik Gerrit Speek erop na sla voor 01304, dan zou het de radio zijn die deze fout veroorzaakt, en zou het met een slecht contact/zekering te maken hebben. Maar ik kan niet helemaal rijmen waarom dat te maken zou hebben met de startonderbreking. Overigens is dit m.i. niet de gebruikelijke startonderbreker van Skoda, die grijpt namelijk pas in nadat de motor aangeslagen is (en laat m dan meteen weer afslaan).

QuantumCat

Donateur
Als ik Gerrit Speek erop na sla voor 01304, dan zou het de radio zijn die deze fout veroorzaakt, en zou het met een slecht contact/zekering te maken hebben. Maar ik kan niet helemaal rijmen waarom dat te maken zou hebben met de startonderbreking. Overigens is dit m.i. niet de gebruikelijke startonderbreker van Skoda, die grijpt namelijk pas in nadat de motor aangeslagen is (en laat m dan meteen weer afslaan).
De radio? Ik heb wel de standaard radio vervangen,
Daarnaast heb ik met mijn reserve-sleutel dit probleem nog niet ondervonden

QuantumCat

Donateur
Batterij al vervangen?
Nee, ik heb het niet de volle aandacht gegeven sinds mijn initiële post, ik zag alleen dat er wat extra reacties op de OP waren,
en ik ben er nog niet helemaal uit hoe de sleutel open moet.
De twee varianten die ik op YT kan vinden,
Lijken niet op mijn sleutel

Gelukt.

De sleutel is open en de batterij vervangen.
Maar hoe test ik dit als het fenomeen niet consequent voorkomt?
Wat is het bereik van de start-onderbreker?
Kan ik de reserve sleutel in de kofferbak leggen? Is dat ver genoeg om niet gedetecteerd te worden?

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan