Rallye
Forumguru
Ik las in de laatste Auto Motor und Sport dat men in Duitsland (of in heel Europa???) vanaf 2009 10% bioethanol door de benzine wil mengen in verband met allerlei CO2-beperkingsonzin. Nu (minder dan een jaar voor de voorgestelde invoering) blijkt dat sommige auto's daar niet tegen kunnen, dan wel dat het niet bekend is of ze er tegen kunnen omdat ze er nooit op getest zijn. Als voorbeeld wordt aangehaald de "eerste generatie FSI-motoren" van VW. Mogelijk wordt de invoering overigens nu weer uitgesteld.
Slechts in Euro 98 zal de bijmenging beperkt blijven tot een percentage waar alle motoren tegen kunnen. Ik tank toch altijd al 98 (aanbevolen voor de FSI), maar dat is lang niet overal verkrijgbaar (en vaak veel duurder). Dan kun je dus toch een probleem hebben.
De vraag is dus: heb ik een eerste generatie FSI?
Slechts in Euro 98 zal de bijmenging beperkt blijven tot een percentage waar alle motoren tegen kunnen. Ik tank toch altijd al 98 (aanbevolen voor de FSI), maar dat is lang niet overal verkrijgbaar (en vaak veel duurder). Dan kun je dus toch een probleem hebben.
De vraag is dus: heb ik een eerste generatie FSI?