MyFirstSkoda
Lid
Mogelijk dat er al een bestaand onderwerp is, ik kon het niet vinden, maar de moderators zullen dan ongetwijfeld corrigeren
Ik heb met mijn Octavia combi (nieuw gekocht 07-2011, 1.6 TDI, Ambition BL, Greentech) het probleem dat deze i.c.m. onze paardentrailer erg instabiel wordt. De auto voelt verder overigens met snelle ritten ook niet altijd even vertrouwd aan, waardoor ik altijd met enige reserves rijd, maar dat is een minder probleem.
Ik heb voor de aankoop (zonder trailer) proefgereden in een Greenline die (sportonderstel) veel stabieler was, de combi was echter alleen nog maar als GreenTech leverbaar. Ik heb, omdat ik mijn vorige (lease)auto in moest leveren, vervolgens twee maanden lang een 1.9 TDI te leen gehad (ook sportonderstel) die als een blok op de weg lag met de trailer.
Ondertussen al hulpveren laten monteren, maar dit biedt geen enkel effect, Afgelopen week bij de 30.000 beurt samen met de monteur gereden (zonder trailer) en ter vergelijking met een andere vergelijkbare Octavia combi, waarbij bleek dat die van mij toch echt minder stabiel is.
Ik heb ondertussen als proef ook met andere trailers dan die van onszelf erachter gereden; dit reed meestal nog minder.
Het probleem is door de dealer bij Pon aangekaart, en wordt door Pon afgedaan als "constructief".... dat lijkt mij echter een beetje te makkelijk.
Zijn er andere mensen met vergelijkbare problemen (geweest), en wat is een mogelijke oplossing?
De alternatieven die de dealer aangaf:
- monteren schokbrekers en veren van de Greenline, kosten ca 1200,=
- monteren verlagingsset, kosten ca 550,=
- monteren zwaardere schokbrekers en veren achter, kosten ruim 400,=
Ondertussen proberen we ook nog wel via Pon tot een acceptabele oplossing te komen.
Alhoewel ik van mening ben dat een auto die 1400 Kg mag trekken zonder problemen met ruim 1200 Kg aan de trekhaak rond moet kunnen rijden (stabiele trailer, en je rijdt echt wel rustig met een paard erin ), wil ik best in een oplossing bijdragen. Maar dan moet ik wel zeker weten dat dit een juiste oplossing is.
Ik heb dit probleem met nog geen enkele andere auto gehad, en ben benieuwd naar ervaringen en mogelijke oplossingen.
De Octavia is verder overigens een fijne probleemloze auto, waar ik nu in 7 maanden 35.000 km mee gereden heb.
Ik heb met mijn Octavia combi (nieuw gekocht 07-2011, 1.6 TDI, Ambition BL, Greentech) het probleem dat deze i.c.m. onze paardentrailer erg instabiel wordt. De auto voelt verder overigens met snelle ritten ook niet altijd even vertrouwd aan, waardoor ik altijd met enige reserves rijd, maar dat is een minder probleem.
Ik heb voor de aankoop (zonder trailer) proefgereden in een Greenline die (sportonderstel) veel stabieler was, de combi was echter alleen nog maar als GreenTech leverbaar. Ik heb, omdat ik mijn vorige (lease)auto in moest leveren, vervolgens twee maanden lang een 1.9 TDI te leen gehad (ook sportonderstel) die als een blok op de weg lag met de trailer.
Ondertussen al hulpveren laten monteren, maar dit biedt geen enkel effect, Afgelopen week bij de 30.000 beurt samen met de monteur gereden (zonder trailer) en ter vergelijking met een andere vergelijkbare Octavia combi, waarbij bleek dat die van mij toch echt minder stabiel is.
Ik heb ondertussen als proef ook met andere trailers dan die van onszelf erachter gereden; dit reed meestal nog minder.
Het probleem is door de dealer bij Pon aangekaart, en wordt door Pon afgedaan als "constructief".... dat lijkt mij echter een beetje te makkelijk.
Zijn er andere mensen met vergelijkbare problemen (geweest), en wat is een mogelijke oplossing?
De alternatieven die de dealer aangaf:
- monteren schokbrekers en veren van de Greenline, kosten ca 1200,=
- monteren verlagingsset, kosten ca 550,=
- monteren zwaardere schokbrekers en veren achter, kosten ruim 400,=
Ondertussen proberen we ook nog wel via Pon tot een acceptabele oplossing te komen.
Alhoewel ik van mening ben dat een auto die 1400 Kg mag trekken zonder problemen met ruim 1200 Kg aan de trekhaak rond moet kunnen rijden (stabiele trailer, en je rijdt echt wel rustig met een paard erin ), wil ik best in een oplossing bijdragen. Maar dan moet ik wel zeker weten dat dit een juiste oplossing is.
Ik heb dit probleem met nog geen enkele andere auto gehad, en ben benieuwd naar ervaringen en mogelijke oplossingen.
De Octavia is verder overigens een fijne probleemloze auto, waar ik nu in 7 maanden 35.000 km mee gereden heb.