Problemen motor. HELP !!

Eriador16

Nieuw lid
Heren en dames,

Ik heb een probleem met mijn Skoda.

Sinds kort geeft ie motor problemen waarbij ze bij de garage er niet uit komen.
Soms blijft ie pruttelen on der 1000 toeren..

en nu de laatste keer gaat ie uit zichzelf tussen de 2400 en 2600 toeren hobbelen.
ik heb er een filmpje van gemaakt..

maar weet iemand toevallig wat het probleem hier is ?

Zou het een temperatuur sensor kunnen zijn ?
Of de bougie kabels ?

HElP AUB

FIlmpje zal ik later vandaag ff posten.

Joske

Forumguru
Rustig Corné, rustig :D

aheum, *vriendelijke modus aan*

@Eriador16 : hier is het gebruikelijk om zich eerst voor te stellen in het meet- en greet gedeelte van het forum en vervolgens uw vraag of probleem te stellen ;)

Ik stel voor dat je alvast het filmpje hier post en wat er zeker nodig is: meer info over de wagen! (net daarom die meet- en greet..)
dus motorcode, bouwjaar, kmstand, uitvoering, motortype..

Dan zullen we vast samen wel een oplossing vinden voor jouw probleem (hopelijk toch) ;)

Denk alvast spontaan aan het gasklephuis maar daarvoor is er veel te weinig info momenteel voor handen!

pansaebr

Actief lid
Beste Eridor16,
Het is handig als je de motor code meegeeft of vertelt hoeveel cc en pk de motor heeft. Heeft de garage de wagen uitgelezen en wat waren eventuele foutcodes.
Aan de hand van deze gegevens kunnen er gerichter antwoorden worden gegeven.
Spijtig dat je met forum kennismaakt met problemen.
groeten

Eriador16

Nieuw lid
Ow sorry heren,

Ik was overdonderd door het probleem, dat ik het voorstellen even ontgaan is.
Dat ga ik zeker even doen !

De garage hier heeft hem wel eens uitgelezen (week of 3 geleden), maar dat was een sporadische fout...
Daarna vonden we een zekering op de accu, waarvan het kabel contact helemaal weggesmolten was. dit is vervangen/verplaatst nieuwe zekeringen en toen was de fout uit het systeem.

De auto geeft wel weer een fout melding dus ik ga vandaag ook even lang de garage om het uit te laten lezen.

Filmpje van wat er gebeurd.

Joske

Forumguru
hier kunnen we wel wat mee denk ik ;)

denk jij nog eens aan motorcode e.d. zoals ik al aangaf in mijn vorige post? ;)

Eriador16

Nieuw lid
Ow ja,

ehmm Ik heb een Skoda Fabia Combi, 1.4 16v.
momenteel net over de 160.000km heen. maar altijd netjes onderhouden.
auto heeft 1390cm3 is volgens mij gelijk aan 1390 CC
55KW, klein beestje, maar rijdt prima ! en haal soms zelfs de 1 op 20km.

motorcode BBY, zegt jullie dat iets ??

gezien de auto nu weer een fout geeft ga ik straks langs de garage om hem weer ff uit te laten lezen.

Edit: vandaag hebben ze geen tijd.
morgen ochtend ben ik de eerste.

Laatst bewerkt:

Bakkertje

Forumguru
Zoals al aangegeven de gasklep kan het zijn.
Is er niet toevallig een slang lek? De slang van de rembekrachtiger naar de inlaat wil wel eens lek raken, maar dan heb je ook diverse foutmeldingen die je uit kunt lezen.
Zit er Airco op de auto, is het met Airco aan anders dan met de Airco uit? Stationair regelklep kan het in dat geval nog zijn. Nou ja, aanknopingspunten genoeg.

Succes en als je de mensen hier voedt met wat informatie dan komt het vast goed!

Oh ja, welkom hiero :thumbsup:

Ronnie

Forumguru
Lijkt mij ook een defect/op hol geslagen gasklep, of natuurlijk de gaspedaalsensor.
Defecte toerentalsensor is ook niet ondenkbaar....
Kortom: Eerst even uitlezen!

Desperado

Forumguru
Lekkende vacuumslang komt me erg bekend voor. Is trouwens niet altijd met storing uitlezen te vinden.

Cordoba

Forumguru
Luuk, de info is nu aardig compleet, en zoals je in mijn handtekening kunt zien: ik ken de motorcode BBY. Even in het algemeen: een bouwjaar is vaak ook handig bij vragen over problemen: bepaalde problemen komen veelvuldig voor bij 1 of 2 modeljaren, en vrijwel niet bij andere jaren. Als de auto uitgelezen is, vraag of je de foutcode/uitlezing op papier of per mail kunt ontvangen. Het belangrijkste bij een foutcode is het nummer, als je het nummer hebt kunt je via de site van Gerrit Speek de code opzoeken, en zien wat mogelijke oorzaken en oplossingen zijn.

Mijn eerste idee is ook een vervuild gasklephuis dat gereinigd en gereset moet worden, maar de zaken die Ronnie noemt zijn ook zeer goed mogelijk.

Eriador16

Nieuw lid
De auto is van Juni 2004.

Vandaag bij de garage geweest.
Temperatuur sensor gaf hele rare metingen aan. ene keer 60 graden na reset, andere keer -6 graden.
Is vervangen en zou het lage toertal probleem op moeten lossen.

Verder was er een Foutcode P 1180 geregistreerd en verwijded.
Het Gasklephuis is schoongemaakt en opnieuw ingeleerd + lambda sonde is opnieuw ingeleerd.

Ze hopen hiermee de fout opgelost te hebben.
Want dit konden ze de vorige keer er niet uit krijgen.
Dus ook jullie erg bedankt met de adviezen, want zo hebben zij voor de zekerheid dus het gaskleppenhuis extra goed schoongemaakt en de boel opnieuw ingeleerd. + de lambda sonde om dat maar even voor te zijn.

Het zou nu opgelost moeten zijn...
Nu verder sparen voor een setje Alu velgen voor me skoda... want met 3 wieldoppen rond rijden vind ik maar niks XD

Bovenaan Onderaan