Problemen Motor O2 1.6 MPI LPG

Schoffie 1222

Nieuw lid
Hallo dit is mijn eerste berichtje misschien staat hij op de verkeerde plek mijn excusses hiervoor.

Sinds dec. 2008 heb ik een O2 combi met een LPG installatie.

Volgens het boekje mag ik en aanhanger trekken van 1200kg wij zijn vorig jaar met een vouwwagen die denk ik nog geen 600kg weegt naar Spanje gereden en hebben op de heen weg een berg op gereden van 6% tot mijn verbazing zakte de auto helemaal terug naar de 50km ik moest hem zelfs in zijn 1e versnelling zetten. Ik vind dit niet normaal, wat was er gebeurd als ik wel met een caravan van 1200kg op vakantie was gegaan. Volgens de dealer is de allemaal normaal.

Nu ging afgelopen week voor de zoveelste keer mijn olie niveau lampje branden, tot mijn verbazing toen ik de olie dop verwijderde om olie bij te vullen zat hier allemaal witte sludge aan. Dit heb ik wel vaker gezien bij oude auto's maar niet bij en auto van een jaar oud. Volgens de monteur komt dit doordat ik kleine stukjes rijd maar ik rijd +/- 300km per dag snelweg, dus dat lijkt mij ook niet het geval toen zij de monteur dat de olie ververst moest worden, maar dit was bij 32.000 km net gedaan en vul inmiddels regelmatig olie bij dus van verversen lijkt mij geen spraken.
Heb inmiddels 52.000km gerden en +/- 7liter olie moeten bijvullen is dit normaal?

Tevens slaat de motor wel eens af als je komt aanrijden bij een stoplicht zelf denk ik dat het toerental stationair te laag is.

Donderdag gaat mijn auto voor dieper onderzoek naar de dealer.

Heeft iemand een idee ik heb zelf het idee dat mijn motor van begin af aan al niet goed is geweest?
 

Falcon

Donateur
Dat spontaan afslaan van de motor heb ik ook gehad en had inderdaad met de Gas installatie te maken.

Over het verbruik van de motorolie kijk ik niet gek op.. ik heb ook 9 liter al moeten bijvullen.

Witte smurrie in mijn motoroliereservoir ben ik nog niet tegen gekomen, dus dat wil ik nog wel even checken voor je.

Aangaande het trekken van de vouwwagen vind ik een wat raar verhaal. Wat bedoel je met droppen naar 50km/u?

Die dealer is alles dan behulpzaam, ga het eens zoeken bij een andere dealer.
 

Schoffie 1222

Nieuw lid
Bedankt voor je reactie Ik bedoel dat de auto helemaal terug zakte naar de 50 km/uur en niet sneller wilde en ik niet naar zijn 2 kon schakelen omdat de auto dan weer terug zou zakken.

Ik zou morgen aandragen bij inderdaad en ander dealer dan de eerste keer dat dit eventueel door de gas installatie komt.
 

Ronnie

Forumguru
Bedankt voor je reactie Ik bedoel dat de auto helemaal terug zakte naar de 50 km/uur en niet sneller wilde en ik niet naar zijn 2 kon schakelen omdat de auto dan weer terug zou zakken.

Ik zou morgen aandragen bij inderdaad en ander dealer dan de eerste keer dat dit eventueel door de gas installatie komt.
Heb je dezelfde problemen ook op benzine?
 

hemi24

Forumguru
klinkt als vermogensverlies door te weinig aanvoer van brandstof (smoren).
(als het een diesel was zou ik zeggen: brandstoffilter(s) verstopt)
 

Falcon

Donateur
Witte smurrie check in de motorolie-compartiment komt later .. ik mag mij officieel ziek noemen sinds vandaag (griepje)
 

Schoffie 1222

Nieuw lid
Heb vandaag mijn auto opgehaald.

Tot mijn verbazing "U auto is niets mis mee meneer":smiley29:

Voor de verklaring te weinig vermogen gaven ze dat de bougies slecht waren en dat dit bij deze km stand vaker voorkomt. Dat ik na mijn vakantie nog een ondrhoudsbeurt had gehad begreep hij ook niet.

De witte smurie in de klepdeksel is normaal dat is condens. Ik heb verteld dat ik dit bij een auto van 10 a 15 jaar oud verwacht en niet bij een auto van 1 jaar oud. Ze hebben wel een carter ontluchtings slang vervangen want deze was verdroogd.

Tijdens mijn rit naar huis ben merkte ik dat het stationair toerental hoger is en mijn koppelings pendaal zachter is. Ik ben bij een benzine pomp gestopt en heb de oliedop los gedraaid en de witte smurie is verdwenen.

Ondanks dat er aanpassingen zijn gedaan en onderdelen zijn vervangen is er niets met mijn auto mis:ahum:.

Ik weet eigenlijk niet wat ik nu moet doen? Iemand en idee.
 

yprgwt

Lid
white sludge.... klikkerdeklik

Volgens bovenstaand bericht zou het kunnen dat "Ze hebben wel een carter ontluchtings slang vervangen want deze was verdroogd." dit misschien wel de oorzaak is geweest van de sludge, als die slang poreus genoeg is geweest...
Ik heb het zelfde in mijn motorfiets gehad en heb deze gespoeld zoals beschreven in vermelde topic. Ik ben daarna overgestapt op een synthetische olie en heb het niet meer gehad...
 

LenK

Forumguru
Tijdens mijn rit naar huis ben merkte ik dat het stationair toerental hoger is en mijn koppelings pendaal zachter is. Ik ben bij een benzine pomp gestopt en heb de oliedop los gedraaid en de witte smurie is verdwenen.
Die dop is natuurlijk schoongepoetst. Volgens mij verdwijnt dat niet zo snel vanzelf. En het zit er ook niet 1-2-3 weer op. Over een paar weken nog eens kijken.
 
Bovenaan Onderaan