Problemen Skoda Yeti

Yeti rijder

Nieuw lid
Hallo iedereen,
Ik heb een vraag. Ik heb een tweedehands skoda yeti 1.2 Active twee maand geleden gekocht. Geen probleem tot een week geleden, ik wou starten en kreeg vreemd geluid en alles begin te flikkeren, resultaat: kapotte batterij. Deze is vervangen door Touring Wegenhulp. Sindsdien niets dan problemen, automatische vergrendeling lost de deur van de bestuurder niet meer ( wel vast en de andere deuren geen probleem). Als je smorgens wil starten marcheert de electrische ruiten niet tot je een tijdje aan het rijden bent want dan gaan die lichtjes op de zijkant van de deur knipperen totdat ze blijven branden en dan marcheert alles weer. Ook tijdens het rijden springt de vergrendeling van de passagiersdeur op en knippert het lichtje heel de weg op de deur. Als je de deur in het begin open deed na ontgrendeling dan hoorde je de electronica zich " zetten", nu doet hij dit niet meer en ook op het dashboard kreeg je al het uur en het lichtje van de open deur te zien en ook dat doet hij nu niet meer. In de garage hebben ze hem uitgelezen en gereset en ik moest het zo even afwachten maar er is geen verbetering. Iemand een idee??

Laatst bewerkt:

Yeti rijder

Nieuw lid
Dank je voor je bericht, wel er is inderdaad een nieuwe batterij geplaatst door Touring Wegenhulp, ik veronderstel dat ze daar weten welke de juiste is dus ik denk dat dit in orde is. Wat er van foutmeldingen bij het uitlezen gezien is is me niet verteld :(

Yeti rijder

Nieuw lid
Hoe bedoel je? Moeten ze alles opnieuw inlezen na het plaatsen van een nieuwe batterij? Dat is zeker niet gebeurt bij Touring Wegenhulp, die heeft gewoon een nieuwe batterij gestoken.

Blackokkie2

Forumguru
Dan kan het zijn dat de auto de nieuwe accu nog niet herkent of dat door de kapotte accu er storingen zijn opgetreden die er eerst nog uitgehaald moeten worden.

EdK

Forumguru
controleer eens of je kabels aan de accu wel goed vast zitten !!
Met een plus of min pool die niet lekker vast zit kun je ook rare dingen zoals jij beschrijft krijgen
Ooit eens gehad bij een franse wagen die ook een eigen leven leek te lijden en waar de plus pool niet goed was vastgezet.

Ook monteurs zijn maar mensen en tsja die maken wel eens een foutje en vergeten bv een bout aan te draaien.

Joske

Forumguru
Ik denk idd ook hetgeen @EdK zegt.. een slecht aangesloten + - kabel die af en toe contact maakt en dan ook niet weer. Zeker eerst eens checken ;)

Bovenaan Onderaan