Problemen tellerunit RS

Status
Niet open voor verdere reacties.

duffy

Nieuw lid
Hallo,

Onlangs heb ik via EBAY een Fabia RS tellerunit weten te bemachtigen voor mijn Fabia 1.9 TDi. Het voordeel hiervan, afgezien van de luxere uitstraling, met oog op de geplande vermogenstoename is dat de snelheidsmeter tot 240km/h gaat.

Het enige probleem is dat het lampje van de startonderbreker (geel contour van auto met een sleuteltje) knippert zodra ik de sleutel op contact draai en even later begint ook het lichtje voor de gloeispiralen te knipperen. Ook klopt de tankmeter niet, deze staat op 3/4 vol terwijl er maar 1/4 in zit. Tankvolume van de TDI en de RS zijn naar mijn weten hetzelfde.

Starten doet hij wel maar hij slaat na 2 seconden weer af.

Hierna heb ik de orginele teller ingebouwd en deze werkt weer probleemloos.

Heeft iemand ervaring met het vervangen van een tellerunit?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

MVG,

Daniel
 

nomad

Senior Member
Mooi he, die startblokkering ? Doet prima zijn werk dus.
Je kunt deze ombouw niet zelf doen, maar dat kan alleen de dealer.
Zat de pincode bij de nieuwe en staat er minder dan 100 km op ? Dan kun je het laten ombouwen, anders kan het helemaal niet.
 

Gieliovd

Forumguru
Apart dat dit in de tellers zelf zit allemaal. Maar aan de andere kant wel logisch. Koop een auto met 2 ton erop, tellertje erin met 50k en je hebt pure winst.
 

Desperado

Forumguru
Apart dat dit in de tellers zelf zit allemaal. Maar aan de andere kant wel logisch. Koop een auto met 2 ton erop, tellertje erin met 50k en je hebt pure winst.
Als het goed is worden de tellerstanden geregistreerd.
Sowieso bij de apk, dus daar val je altijd mee door de mand.
 

nomad

Senior Member
Daarom kun je een tellerunit alleen overzetten als er minder dan 100 kilometer staat op de vervangende teller. je kilometerstand wordt op nog een andere plaats geregistreerd. Daarnaast moet ie gewoon aangemeld worden op de auto en heb je dus de pincode van de huidge nodig (om de bestaande kilometerstand te exporteren) en de pincode van de nieuwe (om de kilometerstand weer te importeren). Daarnaast dient deze pincode ook om de startblokkering op te heffen. Op zich kan de dealer beide codes wel opvragen bij PON, maar als die unit niet bij hun vandaan komt, zal e.e.a. niet goedkoop zijn denk ik.
Als je nieuwe unit uit een sloopauto komt, of andere ontraceerbare bron, dan vrees ik dat je pech hebt.
 

cvegreen

Forumguru
Ik wist helemaal niet dat een tellerunit niet zomaar te vervangen viel. Ik dacht ,dat je er gewoon een nieuwe kon insteken zonder meer . Ik begrijp de reden wel , maar had er gewoon nog niet bij stil gestaan .
 

duffy

Nieuw lid
Daarom kun je een tellerunit alleen overzetten als er minder dan 100 kilometer staat op de vervangende teller. je kilometerstand wordt op nog een andere plaats geregistreerd. Daarnaast moet ie gewoon aangemeld worden op de auto en heb je dus de pincode van de huidge nodig (om de bestaande kilometerstand te exporteren) en de pincode van de nieuwe (om de kilometerstand weer te importeren). Daarnaast dient deze pincode ook om de startblokkering op te heffen. Op zich kan de dealer beide codes wel opvragen bij PON, maar als die unit niet bij hun vandaan komt, zal e.e.a. niet goedkoop zijn denk ik.
Als je nieuwe unit uit een sloopauto komt, of andere ontraceerbare bron, dan vrees ik dat je pech hebt.

Ik weet uit welke auto de nieuwe (gebruikte) teller komt. Ik heb zelfs het chassisnummer van deze auto. Morgen vroeg heb ik een afspraak bij de VW/Skoda dealer. Hopelijk lukt het!
 

Fabia

† In Memoriam
Ik wist helemaal niet dat een tellerunit niet zomaar te vervangen viel. Ik dacht ,dat je er gewoon een nieuwe kon insteken zonder meer . Ik begrijp de reden wel , maar had er gewoon nog niet bij stil gestaan .

Zo leer je nog wat op het Skodaforum.
 

nomad

Senior Member
Ik weet uit welke auto de nieuwe (gebruikte) teller komt. Ik heb zelfs het chassisnummer van deze auto. Morgen vroeg heb ik een afspraak bij de VW/Skoda dealer. Hopelijk lukt het!
Op basis van het chassisnummer kunnen ze wel de pincode opvragen, maar als er meer dan 100 km op staat, treedt de beveiliging in werking en kan de huidige kilometerstand niet overgezet worden. Waarschijnlijk kun je de startblokkering wel opheffen, maar hou je dus de kilometerstand die er nu op staat. Ik weet niet of dat meer of minder dan je nu hebt ?
 

cvegreen

Forumguru
Ik wist helemaal niet dat een tellerunit niet zomaar te vervangen viel. Ik dacht ,dat je er gewoon een nieuwe kon insteken zonder meer . Ik begrijp de reden wel , maar had er gewoon nog niet bij stil gestaan .

Zo leer je nog wat op het Skodaforum.

Dat is niets nieuws. Ik wist dat al langer dat ik hier veel kon bijleren , wat ik dan ook al gedaan heb trouwens.:xyxthumbs:
 

duffy

Nieuw lid
Na alle negatieve berichten en voorspellingen...

Is het dan toch gelukt! \:D/

Zelfs met een hogere km-stand dan 100 (namelijk 2005km)

De RS tellerunit zit erin en werkt perfekt!

275577296_6_URjA.jpeg


275576496_6_pHoQ.jpeg


Alleen de km-stand kon door de dealer niet worden aangepast, maar hier heb ik al een ander bedrijf over benadert.

Groeten D
 

cvegreen

Forumguru
Dat ziet er nog beter uit dan zo'n teller unit gelijk mijn wagen heeft . Wel mooi , daar ben ik ook wel voor te vinden . Maar ja zie het nu niet zitten om daar nu tijd in te steken.
 

Fabia

† In Memoriam
Maar in hoeverre is het illegaal als je de km teller op de juiste stand laat zetten?
 

cvegreen

Forumguru
Maar in hoeverre is het illegaal als je de km teller op de juiste stand laat zetten?

Ook weer waar , dan ben je eigenlijk een goudeerlijk mens. Dat er bedrijfjes zijn die tellers terugdraaien of bijdraaien , dat is een algemeen geweten iets . Maar die RS teller unit ziet er toch een pak beter uit dan de standaard teller unit , en daar is het de topic starter om te doen , dat hij nu constant met zijn neus op een prachtige teller unit kan kijken en wij niet .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan