Problemen Xeonlichten

yorgo

Nieuw lid
Gegroet

Eerst zou ik mij graag even voorstellen , mijn naam is Yorgo en woon in belgie .
Sinds december 2015 ben ik eigenaar van een Superb III en vanaf dag 1 zijn er problemen met condentatie in de Xeon voorlichten.
Ben bij de verdeler geweest en de aanpassing zijn reeds gebeurt (probleem blijft) , ze vinden het bij de verdeler geen probleem : ja dit kan gebeuren wordt er mij gezegt .

Ik ben zeer teleurgesteld.
Zijn er soms mensen die mij tips kunnen geven hoe dit op te lossen ?

Mvg Yorgo

B.Stuurder

Forumguru
Hallo Yorgo, welkom, voorstellen in het topic "meet & Greet" is beter in verband met de mogelijkheid om zaken te koop aan te bieden indien gewenst. Bovendien hebben we dan netjes alle introducties bij elkaar.

M.b.t. jouw lichten, condensatie bedoel je mee waterdruppels aan de binnenkant van de projector of van het lampglas, of iets anders?

CDK

Forumguru
In bijna alle koplampen kan lichte condensvorming voorkomen helaas. Wel zou het zo moeten zijn dat wanneer de lampen enkele minuten branden de condens weg zou moeten zijn. Als dat niet het geval is dan zou ik nogmaals mijn beklag gaan doen bij de verdeler of Dieteren zelf aanschrijven.

yorgo

Nieuw lid
Bedankt om te reageren en mijn excuses dat ik het meet en greet ben voorbij gegaan...
Het beklag is al gedaan bij Dieteren en zij vinden dat GEEN probleem een beetje watercondentatie vanbinnen in de units.
Dusja ik weet geen raad meer.

• Leuk
Waarderingen: CDK

Rallye

Forumguru
@yorgo : de vraag is of je raad nodig hebt. D'Ieteren zegt dat er geen probleem is en Corné zegt wannerer er wel een probleem is, namelijk als het vocht niet weggaat als de lampen enige tijd aan zijn. Speelt dat bij jouw xenonlichten, of niet?

• Leuk
Waarderingen: CDK

oco1979

Forumguru
zet eens een foto van deze,zo is het voor iedereen duidelijk hoe het er juist uitzie.
Lijk me wel niet normaal.
Is het na een regenbui of wasstraat bezoek ?

yorgo

Nieuw lid
Er wordt dagelijks mee gereden en het komt wanneer er regen is geweest of na de wasstraat

B.Stuurder

Forumguru
Dat klinkt niet goed en het klinkt ook als een smoes van Dieteren, aangezien er 10 duizenden Superbs rondrijden die geen condens hebben in de mate die jij hebt na een regenbui of wasstraat bezoek. Maar om het echt te beoordelen en te vergelijken is een foto wel handig.
Verder zou ik wat meer druk zetten, desnoods via je rechtsbijstand verzekering, vaak is wat druk van een advocaat wel voldoende om een oplossing te krijgen, zoals bijvoorbeeld twee nieuwe lampunits.

yorgo

Nieuw lid
Dat dacht ik ook ja , hier een paar foto's, sorry het zijn er misschien teveel maar zo hebben jullie een goed Id -)

Bijlagen

• 01.jpg
    01.jpg
    347,4 KB · Weergaven: 327
  • 02.jpg
    02.jpg
    414,9 KB · Weergaven: 349
  • 03.jpg
    03.jpg
    346,5 KB · Weergaven: 336
  • 04.jpg
    04.jpg
    363,6 KB · Weergaven: 339
  • 05.jpg
    05.jpg
    229,2 KB · Weergaven: 318
  • 06.jpg
    06.jpg
    231,6 KB · Weergaven: 275

yorgo

Nieuw lid
Bedankt voor de steun mijn verdeler beweerd dat de units zijn vervangen in Februari onder garantie ze kunnen verder niets meer doen ik heb al de nodige mails + foto's verstuurd naar D' ieteren je wordt er afgescheept met het is een normale verschijning koplampen worden niet meer vervangen daar moet ik het mee doen.

ertromp

Forumguru
1 ding is zeker dit is geen "normaal" verschijnsel of een producteigenschap.
Nog een keer overleggen met je garage en anders de weg zoeken met je rechtsbijstandsverzekering en dat aangeven aan je verdeler / garage.
Eerst nog een keer de kans geven om het op te lossen maar dast de koplampen al een keer vervangen zouden zijn betwijfel ik :sterretjes::pieker:

CDK

Forumguru
Dank voor de foto's :thumbsup: Dit is inderdaad niet normaal en hier moet gewoon een oplossing voor komen lijkt me. De aanhouder wint zeggen ze....

yorgo

Nieuw lid
Zit er vooraan in Nederland een Skoda verdeler die mij kan helpen mijn garantie loopt nog een jaar.

B.Stuurder

Forumguru
Dieteren kunnen zeggen wat ze willen, maar dit is niet normaal en zeker niet acceptabel voor een dergelijke wagen! En ik ben het met @ertromp eens, dat dit opnieuw gebeurd met een nieuw stel lampen lijkt me heel erg stug.

Wat bedoel je precies met je vraag, wil je een dealer in Nederland bezoeken met dit probleem? Ik denk dat je naar de dealer moet waar je de auto hebt gekocht en inderdaad de keuze geven: óf je lost dit op, óf ik maak er een zaak van. Je hebt de auto bij die dealer gekocht, hoe hij dat met de importeur doet moet hij weten.

Je hoeft niet te twijfelen, tenzij je iets hebt gebruikt op de koplampen waar de afdichtingen van zijn opgelost, is dit niet acceptabel.

oco1979

Forumguru
wel raar dat beide dat hebben.
Gezien deze al eens vervangen zijn, volgens de dealer, zou dat :pieker: eens moeten bekijken of deze wel los zijn geweest.
Kan dat meestal wel zien, hier en daar lichte krasjes van sleutel of schroevendraaier.

Keer naar een andere garage gaan.
Garantie is geldig in elke skoda garage.

Je hebt garantie en je hebt garantie :jaja:.
Als ze ergens van af kunnen geraken ga ze het niet laten.

Als deze niet ga zal je rechtsbijstand moeten inschakelen met een expert.
Kan daar eerst mee dreigen.

Bovenaan Onderaan