Problemen Yeti deel 1

In Duitsland zijn er verschillende problemen ontdekt m.b.t de nieuwe Yeti.
Mochten er klachten zijn van Nederlandse Yeti-rijders laat ze dan weten via dit forum.

De klachten die hieronder te staan zijn wel in het Duits geschreven.

1 Controlelampje defecte verlichting

Die Glühlampenkontrollen leuchten im Yeti zeitweise ohne Grund auf.
Verantwortlich dafür ist ein defekt in der Glühlampenüberwachung im Steuergerät.
Beim nächsten Werkstattbesuch wird der Händler bei den betroffenen
Fahrzeugen die Parameter im Steuergerät anpassen.

2 Turbolader

Bei einer hohen Kilometerlaufleistung (sollte es bisher noch nicht soviele geben) kann es bei dem kleinen Benziner im Yeti zu Problemen mit dem Turbolader kommen. Schuld daran ist eine erhöhte Abgastemperatur. Dies lässt sich aber durch eine modifikation im Motorsteuergerät verhindern. Beim nächsten Werkstattbesuch wird das Update automatisch durchgeführt.

3 montagefout katalysator

Nachdem Anfang dieser Woche die ersten Aktionen für den
Yeti auftauchten legt Skoda noch einmal nach.
Bei der Aktion 26F2 wird sicherheitshalber der Katalysator erneuert,
da möglicherweise ein Montagefehler vorliegt.
Dies hört sich zuerst sehr spektakulär an, es sind aber nur drei(!) Fahrzeuge betroffen. Alle drei sind mit dem 1,2l TSI Motor ausgestattet. Wahrscheinlich hat bei diesen Yeti´s eine Schlafmütze den Katalysator montiert - in dessen Haut möchte ich jetzt nicht stecken...!
Zusätzlich scheint es nicht so dringend zu sein, da es sich nur eine Werkstatt- und kein Rückrufaktion handelt.

Problemen Yeti deel 2

4 Dichtingen

Bei der Aktion 66D9 werden beide A-Säulenverkleidungen und
beide Dichtungen der Radlaufverkleidung hinten erneuert.

Es kann sein das sich eine der benannten Dichtungen ablöst
oder einen Riss bekommt, daher werden diese vorsorglich ersetzt.
Es scheint ein Fehler bei der Herstellung der Dichtungen gegeben haben.

Diese Aktion ist schon etwas älter (August 2009), neue Yetis sind daher
nicht betroffen. Falls ein Fahrzeug die Symptome hat und seit August
nicht mehr beim Händler war, sollte dort mal vorbeischauen.
Bei allen anderen betroffenen Fahrzeugen wird die Aktion beim
nächsten Werkstattbesuch durchgeführt.

Bijlagen

• Skoda-Yeti_2010_1024x768_wallpaper_31.jpg
    Skoda-Yeti_2010_1024x768_wallpaper_31.jpg
    18,8 KB · Weergaven: 40

MarcoO2

Forumguru
Ik dacht, ik gooi het ff door de vertaler, maar ook dan kost het moeite om het te snappen! :grin:

1
De bollen gloed in de controles Yeti tijdelijk op om geen reden. Dankzij een kapotte gloeilampen bij het toezicht op controle-eenheid. Bij de volgende winkel te bezoeken, is de dealer bezig met de Voertuigen passen parameters in de ECU.

2
(Met een hoge kilometerstand, moet het nog niet) kan zoveel gebeuren in de kleine benzinemotor in de Yeti problemen met de turbo. De dader is een hogere uitlaatgassen. Hoewel dit kan worden voorkomen door een wijziging in de motor controle-eenheid. De volgende workshop gaat u naar de update wordt automatisch uitgevoerd.

3
Sinds het begin van deze week, de eerste acties van de Skoda Yeti leek het opnieuw in te dienen. Wanneer actie 26F2 worden vervangen voor de veiligheid van de katalysator, kan er een montage fout. Dit klinkt op het eerste zeer spectaculair, maar er zijn slechts drie (!) Voertuigen beïnvloed. Alle drie zijn uitgerust met de 1.2 liter TSI-motor. Waarschijnlijk deze Yeti is een slaapmutsje de katalysator - in haar huid heeft gemonteerd, zou ik niet graag nu ...! In bovendien lijkt het niet zo dringend zijn als het slechts een workshop en niet een herinneren.

4
Wanneer actie 66D9 zijn beide A-stijl trim en beide zegels van de achterste wielkasten vernieuwd. Het kan gebeuren dat komt uit een van de genoemde Seals of krijgen een scheur, zodat ze worden vervangen als voorzorgsmaatregel. Het lijkt een fout hebben gemaakt bij de vervaardiging van pakkingen. Deze actie is een beetje gedateerd (augustus 2009), nieuwe yeti's zijn dus niet beïnvloed. Als een voertuig heeft de symptomen en sinds augustus was niet langer de dealer, moeten stoppen door er een keer. Voor alle andere voertuigen betrokken zijn bij de actie volgende workshop bezoek uitgevoerd.

Ronnie

Forumguru
4 Dichtingen

Bei der Aktion 66D9 werden beide A-Säulenverkleidungen und
beide Dichtungen der Radlaufverkleidung hinten erneuert.

Es kann sein das sich eine der benannten Dichtungen ablöst
oder einen Riss bekommt, daher werden diese vorsorglich ersetzt.
Es scheint ein Fehler bei der Herstellung der Dichtungen gegeben haben.

Diese Aktion ist schon etwas älter (August 2009), neue Yetis sind daher
nicht betroffen. Falls ein Fahrzeug die Symptome hat und seit August
nicht mehr beim Händler war, sollte dort mal vorbeischauen.
Bei allen anderen betroffenen Fahrzeugen wird die Aktion beim
nächsten Werkstattbesuch durchgeführt.

Zal ik het even vertalen, ik woon tenslotte 200 mtr van de Duitse grens:

"Bij de terugroepactie nr. 66D9 worden de sierbekleding van de A-stijl(voorruitstijl) en de sponningrubbers van de achterportieren vernieuwd.
Het kan zijn dat een van deze afdichtrubbers loslaat, of gaat scheuren.
Daarom worden deze uit voorzorg vernieuwd.
Deze aktie loopt al sinds aug. 2009, bij nieuwere Yeti's komt dit niet meer voor.
Bij alle latere prod.nrs. van de Yeti komt dit niet meer voor.
De oudere Yeti's zullen bij een volgend dealerbezoek behandeld worden.

Fabia

† In Memoriam
De bollen gloed in de controles Yeti tijdelijk op om geen reden. Dankzij een kapotte gloeilampen bij het toezicht op controle-eenheid.

De volgende workshop gaat u naar de update wordt automatisch uitgevoerd.

Waarschijnlijk deze Yeti is een slaapmutsje de katalysator - in haar huid heeft gemonteerd, zou ik niet graag nu ...! In bovendien lijkt het niet zo dringend zijn als het slechts een workshop en niet een herinneren.

En dan heb ik nog niet eens :473::473::473:

MarcoO2

Forumguru
hahaha... 't waren voor google translate ook feestdagen moet je maar denken! Gelukkig kan Ronnie het beter...

Ronnie

Forumguru
In Duitsland zijn er verschillende problemen ontdekt m.b.t de nieuwe Yeti.
Mochten er klachten zijn van Nederlandse Yeti-rijders laat ze dan weten via dit forum.

De klachten die hieronder te staan zijn wel in het Duits geschreven.

1 Controlelampje defecte verlichting

Die Glühlampenkontrollen leuchten im Yeti zeitweise ohne Grund auf.
Verantwortlich dafür ist ein defekt in der Glühlampenüberwachung im Steuergerät.
Beim nächsten Werkstattbesuch wird der Händler bei den betroffenen
Fahrzeugen die Parameter im Steuergerät anpassen.

2 Turbolader

Bei einer hohen Kilometerlaufleistung (sollte es bisher noch nicht soviele geben) kann es bei dem kleinen Benziner im Yeti zu Problemen mit dem Turbolader kommen. Schuld daran ist eine erhöhte Abgastemperatur. Dies lässt sich aber durch eine modifikation im Motorsteuergerät verhindern. Beim nächsten Werkstattbesuch wird das Update automatisch durchgeführt.

3 montagefout katalysator

Nachdem Anfang dieser Woche die ersten Aktionen für den
Yeti auftauchten legt Skoda noch einmal nach.
Bei der Aktion 26F2 wird sicherheitshalber der Katalysator erneuert,
da möglicherweise ein Montagefehler vorliegt.
Dies hört sich zuerst sehr spektakulär an, es sind aber nur drei(!) Fahrzeuge betroffen. Alle drei sind mit dem 1,2l TSI Motor ausgestattet. Wahrscheinlich hat bei diesen Yeti´s eine Schlafmütze den Katalysator montiert - in dessen Haut möchte ich jetzt nicht stecken...!
Zusätzlich scheint es nicht so dringend zu sein, da es sich nur eine Werkstatt- und kein Rückrufaktion handelt.
Hier komt de korrekte vertaling:
1:
Het komt voor dat het controlelampje t.b.v. de verlichting spontaan gaat branden op het dashboard, oorzaak is een defect in de gloeilamp bewaking in het verlichtingsmodule. Bij een volgend dealerbezoek zal de dealer het apparaat hercoderen en/of vervangen.
2:
Bij een hoge kilometerstand bij de benzinemotoren (dit zijn er nog niet zoveel) kan het zijn dat er turboproblemen gaan optreden. Dit is te wijten aan een te hoge uitlaatgastemperatuur.
Dit kan door een softwareaanpassing in de electronische motorregeling aangepast worden.
De update wordt bij een volgend dealerbezoek aangepast.
3:
Bij terugroepaktie 26F2 wordt uit zekerheid de katalysator vervangen omdat er mogelijk een montagefout gemaakt is.
Het klinkt vrij spektakulair,doch er zijn maar 3(!) voertuigen door getroffen.
Het betreft 3 auto's met een 1.2 TSI motor.
Waarschijnlijk heeft een of andere slaapmuts deze katalisatoren gemonteerd, in zijn huid wil ik nu niet zitten!
Het betreft hier een dealeractie en geen terugroepactie.

EdK

Forumguru
Ronnie mijn dank, nu begrijp ik het duits weer !! Ik hoor het nu zeggen en zie de ondertiteling van jou eronder !!

Maar al met al geen schokkende dingen en tot zover simpel op te lossen lijkt me !

Bovenaan Onderaan