De polo viel mij absoluut niet tegen!
Ik had de instelling van nou ik zie het wel en het zal wel tegenvallen(mede door al die verhalen van de F1 coureurs inderdaad) maar vanaf het eerste moment vond ik het een prettige motor, ik werd er eigenlijk zelfs wel een beetje blij van
Bij optrekken hoor je wel heel even een soort van rammel(knikkerbakje) maar dat is van heel korte duur, als de motor eenmaal boven de 1000-1200 toeren is dan is het geluid weg en maakt de motor niet zoveel geluid meer.
daarna is er wel even een soort van turbogat....tot de +/-2200 toeren is de auto langzaam maar daarna komt de turbo erbij en heb je vermogen zat.
Bij het betreden van een snelweg od heb je als je even doortrekt hier dus ook geen last van en kun je makkelijk mee in het verkeer.
Het enige waar je dus rekening mee moet houden in deze auto is als je een constante snelheid hebt waarbij je toeren onder de 2200 zitten je niet echt makkelijk even kan doortrekken om iemand in te halen ofzo.
Dan zul je echt even terug moeten schakelen, maar dat is dus precies wat je naar mijn idee ook echt moet verwachten van een "groene" auto.......
Op de polo zat ook een schakelvoorkeur, in het display werd aangegeven wanneer je het beste kon schakelen.
Als je je daar aan houdt rij je 50 in 4 en maakt de motor op dat moment net 1000 toeren, je zult begrijpen als je dan gas geeft dat er echt niets gebeurt......maar je rijd wel zuinig:xyxthumbs: en wil je wel makkelijk door kunnen trekken blijf je gewoon in 3 rijden en is er niets aan de hand.
tijdens de testrit trouwens ook zoveel mogelijk met de airco aan gereden enzo om het de motor zo zwaar mogelijk te maken maar daar merk je in deze wagen dus niet veel van.
Al met al ben ik dus zeer tevreden over deze auto met afstellingen en hoop ik dat de fabia een beetje hetzelfde rijd dan ben ik een super tevreden bestuurder.