Roel
Lid
Gisteren bij Holdinga in Almere een proefrit gemaakt met de S2 Combi 2.0 TDI.
Ik wilde eigenlijk de 1.4 testen, echter had de dealer alleen een TDI beschikbaar.
De auto was voorzien van een 6-traps DSG bak. Omdat er auto pas 340 kilometer op de teller had, heb ik rustig gereden.
Uiterlijk: ja wat moet ik hier nog over zeggen. Mijn enige bezwaar van de S2 sedan is de achterkant. De achterkant van de combi vind ik zeer geslaagd. De daklijn loop mooi schuin naar beneden, wat de auto een mooie druppelvorm geeft. De wagen staat wel hoog in de vering, maar dat vind ik niet erg, aangezien ik dagelijks zo'n 30 drempels moet passeren: een crime met een O1 RS.
Een leuke feature is de, met afstand bediening, te openen achterklep. Leuk, maar geen 500 eurootjes waard.
Interieur: deze demo was voorzien van een zwart leder interieur. Verder natuurlijk niets anders dan de sedan: volop ruimte voorin / achterin / bagageruimte. Over dat laatste gesproken: zeer handig, dat ingebouwde fixeersysteem.
Rijden: Viel me niets tegen, zo'n 2.0 TDI: stil en zuinig. De DSG schakelt bijna naadloos op en terug. Een indicator op het maxidot display geeft aan in welke versnelling je zit. Op de snelweg is de auto lekker stil. Wat je wel goed hoorde waren de winterbanden, echter had de dealer mij hier al op geattendeerd. In de bebouwde kom werden de drempels soepel genomen.
De auto stuurt licht en direct, maar wel iets onderstuurd; ligt natuurlijk ook aan de winterse omstandigheden.
Kortom, ik ben zeer te spreken over de Combi.
Ik wel echter nog wel een keer in de 1.4 TSI rijden en dan.... bestellen!
Ik wilde eigenlijk de 1.4 testen, echter had de dealer alleen een TDI beschikbaar.
De auto was voorzien van een 6-traps DSG bak. Omdat er auto pas 340 kilometer op de teller had, heb ik rustig gereden.
Uiterlijk: ja wat moet ik hier nog over zeggen. Mijn enige bezwaar van de S2 sedan is de achterkant. De achterkant van de combi vind ik zeer geslaagd. De daklijn loop mooi schuin naar beneden, wat de auto een mooie druppelvorm geeft. De wagen staat wel hoog in de vering, maar dat vind ik niet erg, aangezien ik dagelijks zo'n 30 drempels moet passeren: een crime met een O1 RS.
Een leuke feature is de, met afstand bediening, te openen achterklep. Leuk, maar geen 500 eurootjes waard.
Interieur: deze demo was voorzien van een zwart leder interieur. Verder natuurlijk niets anders dan de sedan: volop ruimte voorin / achterin / bagageruimte. Over dat laatste gesproken: zeer handig, dat ingebouwde fixeersysteem.
Rijden: Viel me niets tegen, zo'n 2.0 TDI: stil en zuinig. De DSG schakelt bijna naadloos op en terug. Een indicator op het maxidot display geeft aan in welke versnelling je zit. Op de snelweg is de auto lekker stil. Wat je wel goed hoorde waren de winterbanden, echter had de dealer mij hier al op geattendeerd. In de bebouwde kom werden de drempels soepel genomen.
De auto stuurt licht en direct, maar wel iets onderstuurd; ligt natuurlijk ook aan de winterse omstandigheden.
Kortom, ik ben zeer te spreken over de Combi.
Ik wel echter nog wel een keer in de 1.4 TSI rijden en dan.... bestellen!