Proefrit YETI

jan53

Nieuw lid
Hallo,
na jaren vw golf TDI gereden te hebben willen we nu naar de YETI en zijn langs een dealer gefietst met de vraag of we een proefrit konden maken, dat kon het was wat later in de middag en moesten het wat korter houden.
We kregen een 1.2 TSI mee, de auto ziet er goed uit zit lekker hoog ik vond alleen dat het koppelings pendaal bijna helemaal hoog stond voor deze de koppeling pakte, bij mijn golf zit deze helemaal onderin, volgens de verkoper is dit normaal!!
Mijn vraag aan de ervaren YETI rijders is dan ook is dit normaal of staat deze verkeerd afgesteld?

mijn voorkeur gaat trouwend uit naar de 1.6 TDI
ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen.
groeten uit Ede,
Jan

Hoi Jan,

ik vind het koppelingspedaal van de Yeti niet extreem hoog/ anders zitten dan bij andere auto's (ford, nissan, bmw en zelfs golfjes). Tot nu toe bij alle Yeti's dezelfde afstand geconstateerd. Het is ook niet moeilijker in te trappen of zo. Misschien is je koppelingspedaal van de Golf een beetje laag/ kort? Misschien even met een liniaal opmeten hoe hoog die staan. Bij mij is het 12 cm van de mat tot aan de onderkant van het pedaal (dit voor de beeld vorming/ als referentie).

Het belangrijkste is natuurlijk of je het prettig vindt of ermee kunt leven als je voor de Yeti zou kiezen.

fabtdi

Lid
Hallo Jan,

Welkom hier!
Het klopt dat de koppeling wat hoger aangrijpt, dat doet de koppeling in mijn nieuw yeti 1.2 TSI en dat deed ook de koppeling in mijn 1e Yeti.
Echter na ruim 60.000 kilometer in de 1e heb ik niets van slijtage of veranderingen in de koppeling kunnen merken.
De tweede heeft nog maar 6.000 kilometer gelopen en daar werkt (uiteraard) alles ook nog perfect.
Denk dat het een kwestie van wennen is.

Wimus

Actief lid
Hallo Jan
ik zie dat je intresse hebt voor een dieseltje.
Ik weet niet welke er in Nederland geleverd worden (in Belgie is de 1.6 en 2.0 TDI leverbaar), maar probeer zeker het verschil eens uit als je de mogelijkheid hebt.
Ik heb een 2.0 TDI, wordt in augustus 2 jaar, en heb er 50.000 km opzitten en ben nog steeds heel tevreden :)
De 1.6 TDI heb ik kunnen rijden toen mijn auto voor een beurt was, maar ik vind de 2.0 ondanks dat de 1.6 hetzelfde vemogen heeft, net iets rustiger lopen.

Dos_Dave

Nieuw lid
Wimus heeft gelijk m.b.t. het rustiger lopen van het 2.0 dieselblok maar staat één en ander tegenover: de 1,6 CRtdi doet het gemiddeld met 2 liter / 100km minder en gezien CO² meer en meer de kosten bepaalt (toch voor ons Belgen) doe je ook daar qua inschrijving en rijtaks een groter voordeel. En ik kan qua vermogen vergelijken tussen de 1,5 van de Renault Scénic met 105pk en de 1,6 van de Yeti en dan kies ik toch elke keer opnieuw voor de prettigere motor (vooral gelinkt aan de versnellingsbakverhoudingen denk ik) van de Skoda.

jan53

Nieuw lid
bedankt voor de reacties, we hebben inmiddels met de yeti 1.6 tdi gereden, was moeilijk te vinden, maar wat een verschil met de TSI de TDI rijd veel lekkerder, misschien omdat we diesel gewent zijn dus ik denk dat dit het wel gaat worden.

jan53

Nieuw lid
Yeti besteld en zal deze of volgende week geleverd worden het is de 1.6 TDI ambition geworden
jan

RDE

Lid
Gefeliciteerd met je bestelling! Dit gaat je wel bevallen. Ook ik merk dat het koppelingspedaal hoog aangrijpt. Kwestie van wennen, zo blijkt. Nog mooie opties gekozen?

jan53

Nieuw lid
Hoi ,
De YETI is inmiddels, 2 weken later, geleverd en de eerste kilometers zijn uitstekend bevallen we moeten nog van alles uitproberen
ik heb tussendoor een vraagje in de golf konden we de ingestelde snelheid zien, op de plek van totaal gereden km, als de cruisecontrol aan staat in de YETI niet, is dit ergens in te stellen ?

groetjes Jan

EdK

Forumguru
Denk dat je toch nog even terug moet naar de dealer !!
Ze zijn waarschijnlijk vergeten je de manual mee te geven , en heb je wel voor betaald !!
En hebben blijkbaar niet voldoende uitleg gegeven over de Yeti, dus kunnen ze dat ook meteen doen ( heb je ook voor betaald )

Witte Yeti

Actief lid
Denk dat je toch nog even terug moet naar de dealer !!
Ze zijn waarschijnlijk vergeten je de manual mee te geven , en heb je wel voor betaald !!
En hebben blijkbaar niet voldoende uitleg gegeven over de Yeti, dus kunnen ze dat ook meteen doen ( heb je ook voor betaald )
@EdK, @jan53 bedoelt volgens mij de ingestelde snelheid van de CC is niet zichtbaar in de MFD/Maxidot als deze aan staat, dit had ik ingesteld bij mijn auto d.m.v VCDS, maar deze instelling is verdwenen na de turbo modificatie/software update.

Import Yeti

Forumguru
@EdK, @jan53 bedoelt volgens mij de ingestelde snelheid van de CC is niet zichtbaar in de MFD/Maxidot als deze aan staat, dit had ik ingesteld bij mijn auto d.m.v VCDS, maar deze instelling is verdwenen na de turbo modificatie/software update.
Turbo modificatie/ software update??? Wat voor motor heb jij in jouw Yeti dan???
Hoezo kreeg jouw Yeti dan een update?

Bovenaan Onderaan