Proefrit

Maarten

Forumguru
Zojuist mail-contact gehad met de Skoda-dealer in verband met de aanvraag van een proefrit.
Gezien onze interesse in een Skoda Fabia Combi met tiptronic, wilden we daar vanzelfsprekend eerst eens in rijden en een proefrit maken.

Tot mijn verbazing kan men aan deze vraag niet voldoen en verwijst men mij naar Leusden! Da's toch een eindje rijden vanuit Breda!

Ik had het vermoeden dat de service beter zou zijn nu men toch graag nieuwe auto's verkoopt in deze slechte tijden. Men had op zijn minst wat kunnen regelen.

Of ben ik nu erg naïef?

renYek

Lid
Wellicht hebben ze deze specifieke uitvoering niet zomaar even staan om een proefrit mee te kunnen maken?

Porettuhcs

Senior Member
Zojuist mail-contact gehad met de Skoda-dealer in verband met de aanvraag van een proefrit.
Gezien onze interesse in een Skoda Fabia Combi met tiptronic, wilden we daar vanzelfsprekend eerst eens in rijden en een proefrit maken.

Tot mijn verbazing kan men aan deze vraag niet voldoen en verwijst men mij naar Leusden! Da's toch een eindje rijden vanuit Breda!

Ik had het vermoeden dat de service beter zou zijn nu men toch graag nieuwe auto's verkoopt in deze slechte tijden. Men had op zijn minst wat kunnen regelen.

Of ben ik nu erg naïef?

Leusden is geen straf hoor.... als je wilt kun je daar nog met een andere uitvoering testrijden als je nog zou twijfelen tussen bepaalde modellen of motoren of automaat danwel versnellingsbak.....

De mensen die daar werken zijn super... is allemaal heel relaxt en op al je vragen krijg je antwoorden....

over service gesproken.... ik kwam daar testen met mijn gezin op een zaterdag... was gedurende de lunchtijd en wat denkje... stonden allemaal lekker belegde broodjes voor de "klanten" hoe bedoel je geen service.. tis absoluut niet belangrijk maar toch.... kinderen waren daar minder blij mee want die hadden daar in de buurt al een MC Donalds gezien :tongue:

oja Breda - Leusden 90,1 km..... voor een skoda rijder een genot :D

Maarten

Forumguru
Leusden is geen straf hoor.... als je wilt kun je daar nog met een andere uitvoering testrijden als je nog zou twijfelen tussen bepaalde modellen of motoren of automaat danwel versnellingsbak.....

De mensen die daar werken zijn super... is allemaal heel relaxt en op al je vragen krijg je antwoorden....

over service gesproken.... ik kwam daar testen met mijn gezin op een zaterdag... was gedurende de lunchtijd en wat denkje... stonden allemaal lekker belegde broodjes voor de "klanten" hoe bedoel je geen service.. tis absoluut niet belangrijk maar toch.... kinderen waren daar minder blij mee want die hadden daar in de buurt al een MC Donalds gezien :tongue:

oja Breda - Leusden 90,1 km..... voor een skoda rijder een genot :D

Dat is inderdaad service in hoofdletters...

Dat snap ik wel, maar ik had verwacht dat ze de 'testauto' wel naar de dealer zouden halen.

Kost voor een dealer al snel 70 tot 100 euro om zo'n rit te verzorgen.
Dat zal denk ik de reden zijn.

Voor veel mensen is het idd geen bezwaar naar Leusden te rijden. Word er leuk geholpen en keurig te woord gestaan

jaspernl

Actief lid
als het je alleen om de automaat gaat mag je wel een proefritje maken in m'n roomster hoor. Da's dezelfde automaat. Al is Helmond niet echt dichterbij dan Leusden...

Maar ik kan je op voorhand al vertellen dat deze automaat heerlijk is. Vlot schakelend, 6 versnellingen (dus rustiger op de snelweg dan de handbak; die heeft 5 versnellingen) en voor de liefhebben voorzien van sportstand (later op- en terugschakelen) en tiptronic (zelf op- en terugschakelen). Een aanrader. Het kost een paar centen maar dan heb je ook wat!

Succes met je keuze!

Maarten

Forumguru
Leuk om je reactie te lezen m.b.t. het rijden in de tiptronic. Als er meerdere berijders met TT zijn lees ik het graag!
Bedankt voor het aanbod in ieder geval!

Heukie

Lid
Ik heb ook de TT, de O2 combi en ben er super tevreden over. Het is alleen wel zo dat ik 95% van de tijd hem op automaat hebt staan.
alleen als ik de caravan er achter heb hangen schakel ik zelf.
Zowel het handschakelen als het automatisch verloopt erg soepel allemaal.
Suc6 met je keuze

ZeroNRG

Senior Member
1,5 jaar terug werd ik door de ene dealer verwezen naar Pon, daarna even rondgebeld en bleek dat een andere dealer wel het model had staan waar ik even een ritje in wilde maken.
het is natuurlijk handig als een dealer een auto heeft staan voor proefritjes, maar economisch is het natuurlijk beter als je dat centraliseerd ;)

ben benieuwd naar je reactie, als je eenmaal proef gereden hebt

Fabia

† In Memoriam
Je kan er ook een leuk dagje uit van maken en misschien met meerdere modellen een proefrit maken.

bing69

Actief lid
Leuk om je reactie te lezen m.b.t. het rijden in de tiptronic. Als er meerdere berijders met TT zijn lees ik het graag!
Bedankt voor het aanbod in ieder geval!
Heb de F2 met TT, is mijn eerste automaat. Proef gereden met de roomster met TT. Dit was direct aanleiding om de F2 met TT te kopen. Over een paar dagen een jaar oud. En tot op heden geen spijt gehad. Of eigenlijk heb ik wel spijt, maar dan omdat ik nooit eerder aan een automaat begonnen ben!!!:473:

Bothje

Heel gewoon lid
Ps. Leuk gezicht twee dezelfde foto's bij twee verschillende forumleden.
:ot:Maar wat aan de grote kant en verwarrend ;)

Maar weer terug naar de vraag: de TipTronic werkt voor mij fantastisch. Gaat op "hand" als ik op normale wijze een tunnel in ga op de rijksweg, bij het uitrijden. De TT wel bij het uitrijden terugschakelen wat wennen is, en soms wil ik dit niet.

Vfrans

Nieuw lid
Ook ik wilde graag proefrijden in een auto met automaat, in mijn geval een Octavia met 2.0 TDI motor en DSG. Mijn dealer had deze ook niet zelf beschikbaar en stelde in eerste instantie ook voor dat ikzelf naar Leusden ging, ik woon in Alphen aan den Rijn. Hier had ik geen zin in en toen heeft mijn dealer zelf de auto in Leusden opgehaald zodat ik kon proefrijden. Persoonlijk ben ik van mening dat je deze service mag verwachten van een dealer mits de koper wel serieus geinterreseerd is in de betreffende auto. Voor alle duidelijkheid ik was nog geen klant bij deze dealer, ik kwam met een VW Touran voorrijden en gaf aan dat ik twee auto's op mijn verlanglijstje had staan te weten de VW Golf en de Skoda Octavia.

cvegreen

Forumguru
Dat is een leuk iets , dat je zo om het even wat op een centrale plek kan testen. Ik denk niet dat dit bestaat in Belgie .
je kan er zoals al eerder aangegeven een dagje van maken of je garagehouder ervan trachten te overtuigen zo'n wagen naar hun garage te laten komen om dit te testen.

Bovenaan Onderaan