Project Dashcam - Kodiaq

DeNnZ

Forumguru
Hallo allen,

Wij zijn van plan onze beer te gaan voorzien van een dashcam.
Voor wat betreft de mogelijkheden zijn we echt nog aan het zoeken wat het best bij ons past.
We hebben in elk geval al een (indefinitief) wensenlijstje met wat de camera('s) moeten kunnen.

-Camera zowel voor als achter
-Hij moet ook opnemen als de auto geparkeerd staat (met bewegingsdetectie?)
-Hij moet vanzelf beginnen met opnemen (ik wil geen knop hoeven indrukken aan het begin van elke rit)
-Bedienings- en uitlees gemak moet goed zijn.
- Lange opname duur (moet het liefst dus 'grote' geheugenkaartjes ondersteunen)
-GPS
-Makkelijk in te bouwen en aan te sluiten
-Kwaliteit van het opgenomen beeld moet zo goed mogelijk zijn.
-Goed bruikbare opnames in het donker
-GPS
-Een discreet formaat

Heeft er misschien iemand tips voor het type dashcam die aan onze eisen voldoet?
En is hier wellicht al een aansluitschema voor ?
Hebben jullie nog andere tips voor het inbouwen van een dashcam?

Als het zover is, zal ik zeker een foto reportage maken van de aansluiting.

Laatst bewerkt:

massis

Senior Member
ter info: standaard SD kaartjes zijn eigenlijk niet gemaakt voor continu opnamewerk zoals een dashcam, waardoor ze snel verslijten tenzij je industrial grade kaartjes neemt. Hou daar rekening mee (als in: met de kostprijs van't af en toe vervangen ervan)

DeNnZ

Forumguru
Bij de BlackVue apparaten kun je kiezen uit verschillende opslagmogelijkheden, is dit alleen het formaat van het bijgeleverde micro SD kaart? Of heeft dit ook nog met de cloud opslag te maken?

Ik heb een ouder model blackvue, als ik die in de Kodiaq in de 12v stekker vooraan plug, dan blijft de dashcam aan, ook als contact niet op staat. De kabel is vrij makkelijk weg te werken.

Japanese Power

Donateur
Zijn er nog andere mensen die een dashcam hebben ingebouwd in hun Kodiaq?
Ik neig zelf naar de BlackVue DR450-1CH die nu best scherp is geprijsd bij Skoda zelf.
Foto's en tips/tics zijn welkom. (we wachten nog op jouw pica's @DeNnZ)

CBreedijk

Donateur
Bij mij is er inmiddels ook interesse ontstaan in dashcams.
Zowel voor als achter en haak daarom aan in dit topic.

Heb me er nog niet genoeg in verdiept om een nuttige bijdrage te kunnen leveren.
Vorige week heb ik een kleine aanrijding gehad (niet met mijn Skoda gelukkig),
Iemand die van parallelbaan rechts m er toch nog even voorgooit in een afremmende situatie. En bedankt.
Wel schade formulier. Maar ben benieuwd wat er van komt (ik ben “achteropkomend” verkeer).

Dus ik geef liever een klein beetje meer uit voor iets goeds, dan dat ik geld uitgeef aan prullaria.
(En hoop t vervolgens nooit nodig te hebben).

Antera

Donateur
ter info: standaard SD kaartjes zijn eigenlijk niet gemaakt voor continu opnamewerk zoals een dashcam, waardoor ze snel verslijten tenzij je industrial grade kaartjes neemt. Hou daar rekening mee (als in: met de kostprijs van't af en toe vervangen ervan)

Heb er ook een 64Gb Samsung evo in zitten al een jaar zonder problemen. Het valt wel mee dat de kaartje overlijden

Bovenaan Onderaan