Projectorkoplamp dimlicht hoeveel Watt?

hallo,
ik wou de volgende lampen in bouwen als dimlicht. heb dit bij de vorige auto ook gedaan (seat ibiza 6l)

dit is bij de projectorlampen voor de looks mooi wit licht

https://www.xenonlamp.nl/gp-thunder-xenon-look-blauw

ik weet welke fitting er in moet = H7
maar hoeveel Watt ? 55watt of 70 watt??? ( dit staat namelijk niet in mijn handleiding):bloos:

zou 70 watt problemen geven als dit bijvoorbeeld 55 watt moet zijn??

Canon-Eye

Forumguru
Voor zover ik weet is het 55W (maar zou in de handleiding moeten staan) - en dan zou ik er geen 70W instoppen vanwege een behoorlijke kans op overmatige warmteontwikkeling.

Spierings

Forumguru
Nooit lampen er met meer wattage in stoppen, in het ergste geval smelt er iets in de unit of wordt de bekabeling te warm...

Standaard h7 lampen zijn 55 watt.

Cordoba

Forumguru
Behalve kans op schade aan de lampunits, of de kabelboom, loop je ook kans op schade (smelten) van kunststof van je lichtschakelaar, dus lijkt mij echt een no-go.

RefleCs

Forumguru
Waarom niet aftermaket Xenon H7 plaatsen? Heb ik ook in de faab 2 gehad en dat was een werkelijke verademing. Zoveel meer licht en nog steeds een enorm goed lichtbeeld. En aftermarket xenon plaatsen is echt niet heel ingewikkeld.

Nog een voordeel is dat de xenon lampen veel langer meegaan. (2 jaar garantie had ik op mijn Pilot Pro set geloof ik)

Spierings

Forumguru
In het verleden ook wel eens piaa lampen gemonteerd.

piaa_xtreme_white_plus_h7_halogeen_lampen_pl_he309_11.jpg

Geven echt veel licht en zijn gewoon de juiste wattige en verschillende soorten licht.. Nadeel is dat ze wat duurder zijn..

turboturbo

Forumguru
Halogeen krijg je haast niet witter dan 3700 a 4000K volgens mij.

Misschien dat het de chinezen wel lukt, maar dan heb je donkerblauw glas op de lamp. Dan hou je feitelijk alleen maar licht tegen (minder lichtopbrengst)

Ik heb 4000K w5w led verlicht van Osram en Osram Night breakers plus. Beiden claimen 4000K te zijn, maar de H4 lamp heeft alsnog een gelere gloed dan het led lampje:

image.jpeg

image.jpeg

Laatst bewerkt:

Canon-Eye

Forumguru
Sindsdien is er niet zó veel meer gebeurd met niet-Friezen, hoor... :)

't Is natuurljk ook gewoon een kwestie van rustig en verstandig integreren.
Die westerlingen die 'de boel hier wel eens even zullen komen regelen' zien ze hier niet graag, maar als je je open opstelt en op verzoek ook een handje toesteekt, zijn ze (net als Groningers en Drenten overigens, maar dat terzijde) veel minder stug en veel aangenamer in de omgang dan in andere delen van het land nog wel eens geheel ten onrechte wordt gedacht.
En als import-Fries kan ik dit uit eigen ervaring melden... :jaja:

Overigens heb ik op de donkere wegen rond het dorp naast de projectorkoplampen ook altijd de breedstralers erbij. Dan is de kans groter dat ik een uit een weiland of bosrand aanstormend roedel overstekende reeën iets eerder - net op tijd dus - in de gaten heb.

Laatst bewerkt:

henriant

Nieuw lid
Vanmorgen ook bezig geweest met de dimlichten te vervangen. Linksvoor is gelukt, maar rechtsvoor niet. Heeft iemand daar een handige tip voor?

Bovenaan Onderaan