Proxima Aero doppen

Jeroen_tje

Nieuw lid
ik had gedacht dat velgen die m'n vrouw onder haar Fabia doppen zouden hebben.

weet iemand een onderdeel voor deze doppen?

naam van de velg: 16" lichtmetalen velgen Proxima Aero

Bijlagen

• Scherm­afbeelding 2025-01-31 om 23.02.59.png
    Scherm­afbeelding 2025-01-31 om 23.02.59.png
    85 KB · Weergaven: 24
  • Scherm­afbeelding 2025-01-31 om 23.03.08.png
    Scherm­afbeelding 2025-01-31 om 23.03.08.png
    169,3 KB · Weergaven: 24

Tees

Donateur
Dat is het verschil tussen de Proxima en de Proxima Aero. Wat ik begrepen heb is in het nieuwste MY van de F4 de standaard veranderd van de Aero naar de non-Aero.
Heb je de dealer al gebeld? Lijkt mij de snelste route...

Jeroen_tje

Nieuw lid
ik vind de configurator onduidelijk op skoda.nl

volgens de configurator zou de Proxima Aero standaard zijn, ik begrijp uit jou bericht dat er 2 soorten velgen zijn.

Ik ga binnenkort de dealer eens vragen, ik heb de ervaring dat gebruikers van een forum meer kennis hebben als dealers.

Tees

Donateur
Eigenlijk is t dezelfde velg, maar dan met of zonder aero-inzet geleverd. De informatie die ik las kwam van Briskoda (Brits), dus kan goed zijn dat dat in NL anders is.

Bedacht me opeens dat dit soort dingen ook gewoon in ETKA staan. Het artikelnummer van de kappen zou 6VA601169ZG6 moeten zijn. Let wel: voor productiedatum ná 25/11/2024 is er een ander artikelnummer gekomen, met een B na de 9. Ik denk dat ze uitwisselbaar zijn, maar weet t niet zeker.

Check wel even fotos op internet voor dit artikelnummer om te controleren of t de goede is. Dit soort dingen is in ETKA niet altijd even makkelijk te zien.

Pendragon

Donateur
Ik had officieel bij mijn Karoq Aero, maar vind dat niet mooi, dus nu zitten er gewoon naafkapjes in. Normaal is de Aero een kunststof kap die erop klikt inclusief naafkapje.

Jeroen_tje

Nieuw lid
Eigenlijk is t dezelfde velg, maar dan met of zonder aero-inzet geleverd. De informatie die ik las kwam van Briskoda (Brits), dus kan goed zijn dat dat in NL anders is.

Bedacht me opeens dat dit soort dingen ook gewoon in ETKA staan. Het artikelnummer van de kappen zou 6VA601169ZG6 moeten zijn. Let wel: voor productiedatum ná 25/11/2024 is er een ander artikelnummer gekomen, met een B na de 9. Ik denk dat ze uitwisselbaar zijn, maar weet t niet zeker.

Check wel even fotos op internet voor dit artikelnummer om te controleren of t de goede is. Dit soort dingen is in ETKA niet altijd even makkelijk te zien.
bedankt!!!

• Leuk
Waarderingen: Tees

EdK

Forumguru
bij mijn Karoq Aero, maar vind dat niet mooi, dus nu zitten er gewoon naafkapjes
Met me Fab4 was hetzelfde, alleen de dealer vroeg me al wat ik wilde ?
Dus gekozen om die Aero's eraf te halen en naafdkappen er op. ( kado dealer )
Bij thuiskomst bleken de kappen ook gewoon in de kofferbak te liggen....

Pendragon

Donateur
Met me Fab4 was hetzelfde, alleen de dealer vroeg me al wat ik wilde ?
Dus gekozen om die Aero's eraf te halen en naafdkappen er op. ( kado dealer )
Bij thuiskomst bleken de kappen ook gewoon in de kofferbak te liggen....
Bij mij heeft de dealer het ook voor aflevering vervangen. Hij kwam er niet zelf mee, maar bood het aan toen ik ernaar vroeg. Fijn van jouw dealer om zo mee te denken. Ik heb ook niks te klagen hoor. Mijn dealer is service gericht.

EdK

Forumguru
Wel de dealer waar ik de Fabia 4 vandaan heeft begon met opgelegde letters op kenteken plaat
En dat doet me geheel niets, dus dat gaf ik hem ook te kennen.
Was niet over te praten, kwamen opgelegde letters op omdat ZIJ dat als dealer netter vinden...
Moet nu voor 1e beurt en me dealer waar ik altijd kwam (kom ) zit nagenoeg om de hoek ( 5 Km )
Maar ik denk er toch sterk over om de 1,5 uur te gaan rijden naar Heerenveen om daar de beurt te laten doen.
Kost me ook een vrije dag, maar de keren dat ik daar nu geweest ben is me zo goed bevallen en deed me weer denken aan de tijd dat Lakeman nog bestond ( familiebedrijf en doe maar gewoon )
Werd ook al onlangs door ze gebeld dat de servicebeurt er aan stond te komen en of ik al een afspraak wilde maken ??
Werd ook netjes bij gezegd dat het geen verplichting was !
Daar ik op dat moment niets kon plannen ivm andere dingen thuis en haar dat vertelde was het ook geen probleem verder....

Pendragon

Donateur
Ik vraag juist altijd om luxe kenteken platen. Zo zie je maar, smaken verschillen

De rest snap ik helemaal. Hadden we het hier gisteren nog over. De kleine dealers, zoals ooit Holdinga in Almere zijn totaal verdwenen. A-Point Almere is nog wel ok vind ik, maar niet vergelijkbaar met het persoonlijke contact van toen. Ik kende de monteurs, kwam soms gewoon een kopje koffie drinken, kijken naar nieuwe modellen of als er een nieuwe kleur was. Veel contact is verdwenen helaas.

Bovenaan Onderaan