pruttelen

Remco28

Actief lid
Hiet viel mij op als ik mijn auto start,dat de uitlaat(of iets dergelijks)pruttelt.
Als de auto warm is,is het weg maar het lijkt net of je in een oude bak zit.
Hebben jullie(1.6mpi)dit ook?
crazy.gif

gerwin

Nieuw lid
beste Remco,
Wat je beschrijft hadden wij ook bij onze octavia 1,6 uit 2001. Klonk bij de koude start als een Trabant! Dit heeft volgens de dealer te maken met de emissieeisen waardoor het mengsel in het begin iets te arm is. Kan dus geen kwaad. Het wordt ook niet minder na 100000 kilometer. Ik vond dit een beetje afbreuk doen aan de verder perfecte auto. Onze buurman dacht daarbij nog steeds (onterecht uiteraard) aan het oostblokimago van skoda. Maar ach...wat de buurman denkt..
winkie.gif
succes!
Gerwin

Tja dat "komt door emissie-eisen" klinkt als een bekend excuus waar helaas te pas en te onpas gebruikt van wordt gemaakt, net zoals "tja software he..."...

Er zijn gigantisch veel andere auto's die ook aan die eisen voldoen, maar niet pruttelen!

Remco28

Actief lid
Hij loopt idd niet echt mooi nee,ik vind het ook afbreuk doen aan zo'n mooie auto.
Dealers praten zich tegenwoordig overal makkelijk tussen uit.
Voorbeeld:ik heb 2x koelvloeistof moeten bijvullen(1e keer bijna helemaal leeg),2e keer halfleeg.
De dealer had gezegd dat het normaal was,door het warme weer en dat elke auto wel koelvloeistof verbruikt.
Nou ik heb verschillende auto's gehad van 12 jaar tot nieuw,nooit koelvloeistof bij hoeven vullen.
De 1.6mpi vind ik trouwens helemaal geen fijne motor.
Bokkig als hij koud is(je voelt hem hikken bij schakelen)en traag,wel soepel maar vind hem ook te rumoerig.
Hierna een 2.0 of natuurlijk de rs combi
489.gif

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Remco28</font><hr />

Hij loopt idd niet echt mooi nee,ik vind het ook afbreuk doen aan zo'n mooie auto.
Dealers praten zich tegenwoordig overal makkelijk tussen uit.
Voorbeeld:ik heb 2x koelvloeistof moeten bijvullen(1e keer bijna helemaal leeg),2e keer halfleeg.
De dealer had gezegd dat het normaal was,door het warme weer en dat elke auto wel koelvloeistof verbruikt.
Nou ik heb verschillende auto's gehad van 12 jaar tot nieuw,nooit koelvloeistof bij hoeven vullen.
De 1.6mpi vind ik trouwens helemaal geen fijne motor.
Bokkig als hij koud is(je voelt hem hikken bij schakelen)en traag,wel soepel maar vind hem ook te rumoerig.
Hierna een 2.0 of natuurlijk de rs combi
489.gif

[/ QUOTE ]

Helemaal mee eens de 1.6 MPI motor loopt niet mooi, maar sinds de 25 k nog géén koelvloeistof bijgevuld.
Is ook wel bokkig/stotterend als hij warm is.

deusjevo

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Remco28</font><hr />

Hiet viel mij op als ik mijn auto start,dat de uitlaat(of iets dergelijks)pruttelt.
Als de auto warm is,is het weg maar het lijkt net of je in een oude bak zit.
Hebben jullie(1.6mpi)dit ook?
crazy.gif

[/ QUOTE ]

Yep, ik heb er ook last van.... (O1 overigens)
Volgens dealer inderdaad iets met emissie/klittelisator toestanden.
Ik vind het niet zo erg op zich, geluid klinkt op zich wel sportief.

Bovenaan Onderaan