Pullie van V-snaar loopt er steeds vanaf

fversteegen

Nieuw lid
Even jullie technische hulp voor het volgende:

Ik heb een Fabia uit 2005 waarbij ik steeds problemen heb met dezelfde pullie waar de V-snaar overheen loopt.

1. In mei 2010: pullie compleet van motorblok afgebroken (garage had dit uiteraard nog nooit gezien)
2. December 2010: pullie is volledig van zijn steun afgelopen
3. Vandaag: pullie vond ik in de volgende staat:

lqwxtl.jpg

Nu is mijn vraag: is dit probleem te wijten aan slecht vakmanschap van de garage, of is er wellicht meer aan de hand?

Ik zit nu in Frankrijk, dus ga maar eens op zoek naar een garagehouder die dit kan fixen voor me :623::623::623:

Ronnie

Forumguru
Lijkt me een typisch geval van een losgelopen spanrol, (geen pulley dus). welk motortype heb je erin? Dan kan ik even het een en ander nakijken.

Ronnie

Forumguru
Ik kan er niets vreemds aan ontdekken, wanneer de schroefdraad van de spanrol nog in orde is zal de bevestigingsbout er simpelweg uitgerammeld zijn, misschien vergeten om Locktite te gebruiken?
Bijgaand genoemde onderdeel (no 17, met blauwe rondje), Onderdeel nr. 038 903 315 AH, prijs 53,67 incl BTW.
Dan kunnen de Fransen je in ieder geval niets wijsmaken!

Bijlagen

• Spanrol 1.9 SDI  Apr. 28 13.58.jpg
    Spanrol 1.9 SDI Apr. 28 13.58.jpg
    139,3 KB · Weergaven: 31

fversteegen

Nieuw lid
De schroefdraad is inderdaad nog helemaal in orde. Thanks for the info! De petit-dejeuner is inmiddels voorbij, dus de garage is weer open. Ik zal het resultaat laten weten!

Ted

Forumguru
Je terug looppoelie van je dynamo is mogelijk defect waardoor je riem te zwaar belast wodt

fversteegen

Nieuw lid
Goed, uiteindelijk een 'reparation galet alternateur', een 'extraction vis bloc moteur ' rijker en 130 euro armer, maar hij rijdt weer. Overigens wist de garagist te melden dat er inderdaad ook iets met mijn teruglooppoelie mis was. Die gaat deze week vervangen worden.

Bovenaan Onderaan