Raam bestuurderszijde kabel geknapt

Bosi

Lid
Vanavond op de terug rit, wil ik het raam even een stukje openzetten dondert hij naar beneden en ik hoor de kabel in de deur vallen.
Heb de ANWB gebeld om te kijken of ze de ruit nog omhoog krijgen en tijdelijk kunnen vastzetten, want ik denk niet dat het vannacht droog blijft.

Heeft iemand enig idee of het veel werk is om de kabel te vervangen dan wel te repareren en wat ongeveer de kosten zullen zijn (kan het niet zelf dus laat ik het bij mijn vaste kleine algemene garage doen).
Wellicht instructie hoe het één en ander los te maken en/of uit te bouwen zijn natuurlijk welkom.

Het betreft trouwens de elektrische bedienbare ruit van een Fabia 1 Combi van dec. 2005

Bosi

Lid
Raam van mijn Faabje kan weer open en dicht. Kosten post €206,- inclusief raam mechanisme en uit en inbouwen (en overzetten van de motor). Volgens mijn monteur een tamelijke rot klus met het uitboren van al die popnagels.

EdK

Forumguru
Nu maar hopen dat hij de gepopte plaat ook weer goed heeft afgewerkt met kit anders heb je binnenkort een zoektocht hier over water op de matten....

Bosi

Lid
Nu maar hopen dat hij de gepopte plaat ook weer goed heeft afgewerkt met kit anders heb je binnenkort een zoektocht hier over water op de matten....

Bedankt voor de tip, ben bang dat we de aankomende tijd nog genoeg regen krijgen, dus zal ik het in de gaten houden

EdK

Forumguru
Zou het ook even aankaarten / vragen aan je garage, mocht het toch gaan lekken dan kun je het zonder probs aankaarten dat hij dat nog ff kosteloos moet opknappen.
natte matten en dus weer de boel droog krijgen zonder paddo groei is erger hoor

Bosi

Lid
Zou het ook even aankaarten / vragen aan je garage, mocht het toch gaan lekken dan kun je het zonder probs aankaarten dat hij dat nog ff kosteloos moet opknappen.
natte matten en dus weer de boel droog krijgen zonder paddo groei is erger hoor
Komt in orde, mijn monteur heeft een 1 mans garage bedrijf en doet alles van onderhoud tot schade herstel. Kom er nu al jaren en als er iets is,kan ik gewoon binnenlopen en wordt het opgelost.

Was trouwens, deze keer, niet echt te spreken over de kundigheid van de ANWB monteur. Hij kreeg de ruit niet omhoog omdat de kabel was opgekruld. Wilde daarom de binnenbekleding van de deur losmaken om de kabel los te knippen. Met een grote schroevendraaier begon hij in allerlei deurpanelen te wrikken zonder dat hij ze loskreeg. Hij wilde niets van de demontage handleiding weten, die ik van het download centrum had gehaald weten. Nadat de eerste moeten in het paneel van de ruitbediening kwamen door het wrikken, heb ik aangegeven dat hij maar moest stoppen. Hij heeft daarna een plastic zak voor het raam gehangen en met ducktape vast geplakt. Moet zeggen dat het me wat tegen viel, eerdere keren ben ik beter geholpen.

EdK

Forumguru
Tsja elk bedrijf heeft goede en slechte monteurs en dat geld ook voor de ANWB met zijn supermonteurs al lopen die ook weg !
Want de echte ANWB monteurs worden meer bandenwisselaars volgens oud collega die er jaren werkte met plezier maar er is weggerend

Bovenaan Onderaan