Raam mechaniek defect

DeNnZ

Forumguru
Hallo allen,

Vannochtend na het krabben de auto ingestapt, helaas zag ik niks in de linker buitenspiegel dus wilde ik mn raam even laten zakken zodat ik beter zicht zou hebben..
KRAK! Was het eerstvolgende wat ik hoorde..
Vervolgens hoor ik nu alleen nog wat gekraak als de motor loopt, maar het raam doet uiteraard niets..

Ik vanmiddag naar de dealer gereden om het even na te laten kijken, wat blijkt, raam mechaniek defect...
Kosten voor reperatie: €311 :-|.. Onderdeel €157 ex btw, en nog 11€ aan kit(?).

Nu ben ik zo geschrokken van de prijs dat ik even ga kijken of ik het niet zelf kan repareren.
Nu heb ik thuis aan de onderzijde van de bestuurdersportier 2 torx schroeven verwijderd, maar ik krijg mn deurpaneel nog niet los.
Wel kwam er een klein wit kunstof 'busje' (+/-8mm hoog +/-7mm in diameter) en uit mn deur vallen, deze was afgebroken en zat schijnbaar op een kunstof zwart onderdeel bevestigd want daar zat de breuk...

Is er hier wellicht iemand die me opweg kan helpen?
Wellicht weet iemand welk onderdeel nr. ik moet hebben?

Ik hoor het graag :-)

Bedankt vast!

Laatst bewerkt:

DeNnZ

Forumguru
Even wat foto's van het tonnetje:

Bijlagen

• IMG_0406.jpg
    IMG_0406.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 35
  • IMG_0407.JPG
    IMG_0407.JPG
    1,1 MB · Weergaven: 30
  • IMG_0408.JPG
    IMG_0408.JPG
    918,1 KB · Weergaven: 31

DeNnZ

Forumguru
Iemand die me opweg kan helpen met een How-to te vervangen?
Onderdeel heb ik inmiddels wel gevonden...

Spierings

Forumguru
Bij de greep zitten ook altijd schroeven....
Daarnaast zit de bekleding met drukkers vast..

Hoe weet je welk onderdeel je nodig hebt als je de deur niet eens open hebt?

Antera

Donateur
kom meer voor. handleiding voor je paneel in de bijlage.

succes

Bijlagen

• portier bekleding S2.pdf
    290,5 KB · Weergaven: 37
  • portierplaat S2.pdf
    155,4 KB · Weergaven: 27
  • portierruit S2.pdf
    163,7 KB · Weergaven: 25

DeNnZ

Forumguru
@Antera, Thnx! Hier heb ik wat aan..
Als ik het zo lees zijn er wel wat speciale maat boutjes nodig op de spreidpennen/pluggen los te krijgen.
Ik heb hier 0 ervaring mee, maar ik neem aan dat heel de operatie wel te doen is?

De garage had het nog over Kit wat aangebracht moest worden..... Enig idee?

Cordoba

Forumguru
Ik gok dat de spreidpluggen gewoon die kunststof dingen zijn, die binnen heel de Vaggroep al zo'n 40 jaar gebruikt worden om deurpanelen vast te klikken (wel in verschillende uitvoeringen door de jaren heen). De ervaring leert dat er vaak een aantal van die pluggen sneuvelen bij het lostrekken van het deurpaneel, dus haal er een paar op voorraad bij de dealer (kosten nog geen euro per stuk).

Het afkitten zal zijn omdat bij veel modellen de deurplaat ook als waterkering werkt voor water wat langs het raam het portier in loopt (en via gaatjes aan de onderzijde van het portier er weer uit).

DeNnZ

Forumguru
Duidelijk,

Heeft er iemand een nummertje van de pluggen zodat ik hier een aantal van kan halen?

Cordoba

Forumguru
Ik heb wel een nummer maar die zijn voor de Fabia I en II, dus geen idee of die ook bruikbaar zijn voor je S2. Dealer heeft die dingen normaal gewoon op voorraad, anders vooraf even bellen dan kunnen ze je wel vertellen hoeveel ze er hebben liggen.

Bovenaan Onderaan