Raam mechanisme (electrisch) opnieuw instellen? Hoe en Wat?

Heijdy

Nieuw lid
Hallo,

Na lang wachten op onderdelen is het nu zover dat ik weer een compleet en hopenlijk werkend mechanisnme heb voor mijn electrische raam.

Als ik nu alles weer in het portier inbouw. Daarna het raam er in laat zakken en vastzet, moet ik daarna nog een bepaalde procedure uitvoeren?
Eerst raam helemaal omhoog trekken of met motortje? Of eerst helemaal laten zakken en dan weer omhoog?

Ben bang dat als ik één verkeerde stap in het terugplaatsen/ afstellen onderneem dat heel de kabel weer afrolt of op een andere manier in de soep draait.

Weet iemand hier de juiste wijze van plaatsing /montage /afstelling?
Of staat het al ergens op het forum?

Groet

Ronnie

Forumguru
Gewoon contact aan: (niet starten!) raam met motor omhoog bewegen en dan de knop nog 5 sec. vasthouden;
Dezelfde procedure naar beneden; (nu zijn de wegen van het raam opgeslagen) auto van 't contact af, paar seconden wachten en opnieuw starten.
Nu zou alles goed moeten werken.........

Heijdy

Nieuw lid
Gewoon contact aan: (niet starten!) raam met motor omhoog bewegen en dan de knop nog 5 sec. vasthouden;
Dezelfde procedure naar beneden; (nu zijn de wegen van het raam opgeslagen) auto van 't contact af, paar seconden wachten en opnieuw starten.
Nu zou alles goed moeten werken.........

Bedankt voor de snelle reactie we gaan het proberen

Dreimer

Nieuw lid
Dit vast houden van de knop in dicht/open stand van het raam, is dit de handmatige (1e) of de automatische (2e) stand?
Ik heb namelijk het idee dat de eindstanden van mijn Octavia 2009 van slag af zijn, door welke reden dan ook.
Ik wil proberen de standen opnieuw in te leren en begrijp nu dus ook dat het mogelijk is.
Er is qua eindschakelaars geen verschil tussen een Fabia of een Octavia, of wel?

Ronnie

Forumguru
Dit geldt voor de meeste VAG auto's..... Een week geleden was mijn bijrijders-raam de "weg" kwijt; na de procedure werkt het weer als vanouds.
Wel de raamknop helemaal trekken/duwen!

Bovenaan Onderaan