Raam opent terug na sluiten

Als ik tegen hogere snelheid rijd (meer dan 100km/uur) , en ik laat het raam sluiten , dan opent hij soms (1 op de 10 keer)terug vanzelf...je hoort dan ook een klikgeluid. Als ik stil sta doet hij het tot nu toe nooit. Hij doet dit ook enkel links vooraan...weet iemand wat dit is ?

Volgens mij ervaart je auto te veel weerstand bij het raam dus om te voorkomen dat je klem komt te zitten tussen je raam opent deze weer. Winddruk produceert blijkbaar genoeg kracht waardoor je auto denkt dat er een kinderarmpje tussen zit. /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif

JettaFreak

Actief lid
Ik heb het ook wel eens als ik iets te lomp van het parkeerterrein afrijd. Doe ik het raam weer omhoog en dan kedeng, rij ik te hard van de hobbel en dan gaat de ruit weer omlaag.

Matra_Murena

Actief lid
Ik heb het in mijn Golf ook gehad. Bleek dat het rubber waar de ruit in komt verrot/vuil was. Hierdoor dacht de ruit dat er iets tussen zat en ging hij voor de zekerheid weer open. Misschien even het raamrubber schoonmaken met een beiteltje of iets dergelijks zodat je zeker weet dat er niets tussen zit.

Bovenaan Onderaan